Jump to content

Irriterende lyd bakstilling sedan MK3


92'RS-Cosworth

Recommended Posts

Hei!

 

Lager en tråd i håp om at noen kan gi meg et godt tips på hva lyden som irriterer meg kan være.. Har en 2007 MK3 sedan som har gått ca 90.000km. I vår monterte jeg et "originalt" senkesett fra Eibach samt byttet til nye originale dempere bak. Dette ble gjort hos merkeverksted. Jeg har nesten fra starten av hatt en irriterende gnisse-/gummilyd fra bakstillingen når jeg kjører over fartshumper o.l. Hva kan forårsake denne lyden? Høres ut som en Volvo 240 over humpene, og det er ikke ønskelig!!!

 

Håper på svar som kan fjerne irritasjonsmomentet mitt :)

Link to comment
Share on other sites

ved montering av senkesett så er det viktig at man løsner bolter til dem foringene som kan stå i spenn, uten å gjøre dette. og skal helst dra til boltene når bilen hviler på hjulene(at hjulet har naturlig høyde når man strammer til). vet ikke om dette er ditt problem, men det kan lage gnisse lyder.

Link to comment
Share on other sites

slenger meg på denne, jeg har fått noen spesielle lyder i forstillingen etter jeg satte på justerbart. høres rett og slett ut som gnisse lyder. Men kan innbile meg at mange av foringene kan vri seg når man senker en bil. Så da blir det vel som RsMuffe sier at man kanskje burde løsne på litt rundt om kring der de kan stå i spenn. Men hvordan er det å gjøre det etter man har montert senkesettet ? vil tro det blir bedre, men burde man da ta 4-hjulskontroll etterpå ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...