Jump to content

2005 Mondeo 2.2 TDCI spm..


lunavoff

Recommended Posts

Jeg er på vei til å bytte ut min 2000mod Trend stv jeg har hatt i 7år med en 2005mod Titanium stv 2.2 TDCI. Selger påstår at denne ikke leveres med dieselvarmer, kun en ettermontert DEFA. Jeg mener at alle av denne typen levert NY i norge hadde dieselvarmer, kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Denne er levert ny fra forhandler i norge.

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Fikk akkurat en liste over utstyret til bilen ifra en kjenning av en kjenning hos Ford. Han sier at bilen har en "tilleggsvarmer", en Eber varmer som kun er styrt av motorstyring og som blir startet ved gitte værforhold fordi disse motorene ikke greier å oppnå driftstemp under kalde forhold. Den kan ikke startes manuelt.

 

Ettermontering av fjernstyring av dette fikk jeg beskjed at jeg kunne blåse i når jeg så prislappen. Trenger sirkulasjonspumpe, styreenhet til ur/fjernstyring og det er visst dyre greier..

 

Jeg ønsker å bytte til en bil som jeg kan fjernstyre varmeren på, har sett flere av disse som har det.

 

Har noen erfaringer ang ettermontering av dette? Kan man kjøpe et KIT og gjøre det selv? Er det noen på Østlandet som er gode til dette? Billigere i Sverige?

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...