Jump to content

lunavoff

Gjest
  • Posts

    125
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Tønsberg
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Tønsberg

lunavoff's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Selger et sett originale Ford felger. Stått på en 05 Mondeo stv Titanium X. Ikke strøkne men med litt pussing og lakk så blir de strøkne. Selges uten dekk for kr 800,-. Kan selges påmontert et sett Nokian Hakka Black 225/50ZR17 98XL (Extra Load) DOT 5115, kjørt en sesong, ca 5mm mønster igjen; Kr 3500,- Fikk 2 plass i fjorårets test. Tlf 41223729, Tønsberg.
  2. Må være bulk og rustfrie og helst i fargen Machine Silver. Og uten list. Kan også lakkere om dørene er strøkne. Helst fra 06 eller 07 modeller. Tlf 41223729. Tønsberg.
  3. Har deler liggende etter delebilen. Stått på en 02 Ford Mondeo sedan 1,8 bensin. -venstre speil: 200kr. -baklys 200kr: stk. -speedometer, står på 162": 400kr. -vindusviskermotor med stag: 400kr. -radiatorvifte: 400kr. -speil med lys: 400kr stk. (stått på en 05 Mondeo stv Titanium X. Tlf 41223729, Tønsberg
  4. Etter at jeg hadde en elendig handsfreeholder hengende i sporene der lufta kommer ut i kupeen har de indre justeringsspjeldene løsnet. Hvordan får jeg kommet til de uten å ødelegge plastikken/aluminiumen? Har forsøk forsiktig å forsiktig bende det ene og det andre men det løsner ikke noen plass. Hva er teknikken? Nå blåser bare lufta rett fram, får ikke justert til høyre eller venstre. Takk for svar
  5. Takk! Skrudden den av og dro og bestilte ny. Kommer i morgen. 900kr Ligger litt olje/sort væske inni slangen. Er det normalt? Tenkte kanskje at det var bare luft som skulle igjennom dette røret?
  6. Her var det sprekk i en slange ja.. Har det med intercooler å gjøre? Kan jeg gaffatape den i mellomtiden mens jeg venter på deler?
  7. I forrige uke startet Mondeoen å fuske/rykke når den var kald, gikk greit når den ble varm helt fram til i går. På vei hjem fra jobb i dag rykka det veldig når den var kald men rykka også fortsatt en del når den ble varm. Ved gasspådrag så jeg nesten ikke bilen bak, skikkelig svartrøyk velter ut og har veldig lite krefter i motoren. Noen som har en sjekkliste i stigende rekkefølge for hva jeg bør sjekke ut? Noe er skikkelig galt. Opp siste bakken syntes jeg at jeg kjente en litt spesiell lukt, nesten som frostvæske..mulig det bare var innbilning..eller kom fra bilen foran. Har bestilt diagnose på Ford, men de kunne ikke før neste uke. Om det er noe jeg kan gjøre selv før dette så sparer jeg en del tid og kroner. Bilen er nå parkert og blir ikke kjørt en meter før den er fikset. På Ford mente han at det kunne være en dyse og måtte man bytte alle 4 så ville det komme på ca 22.000,-. Det er en 05 Mondeo 2.2 TDCI med originale 155hk.. og 150.000km på telleren. Servicer fulgt. Takk *EDIT* Og siden jeg er "blind" i kveld så så jeg ikke innlegget 5 linjer under. Skal sjekke denne slangen i morgen tidlig!
  8. Bluefin Superships Er meget fornøyd med min, billig var den og. Tar 10min og kan oppdaterers/resettes så ofte du vil God Jul!
  9. Plutselig får jeg ikke opp tempen i bilen når det begynner å bli -10 ute, må stille den på 27 grader for å få en lunk. MEN, når jeg velger manuell da skjer det noe. Setter jeg apparatet manuelt på beina blir det grisevarmt, samme når jeg velger lufta på midten/sidevinduene. Når jeg setter den kun opp på frontruta så er det varmt i 5-6 sekunder, så blir det gradvis kaldere helt til det blir iskaldt. Noen som har vært borti dette? Er det noe (et spjeld) som ikke lukker seg som det skal eller er det en enhet som ikke virker? Jeg skal kjøre 80mil neste uke og gleder meg ikke til å hele tiden måtte sette på varmetrådene for å få isfri frontrute..
  10. Jeg har testet en del produkter på mine og venners biler siste årene og har kommet fram til en produsent av olje og oljetilsetninger som holder det de lover: Liqui Moly! Det er mye jalla på markedet.. Jeg bruker Liqui Moly sin egen olje, men Castrol er et bra alternativ da den har de tilleggstoffer som motoren din trenger. MEN, før du bytter olje så anbefaler jeg en olje flush. Hell på stoffet når motoren er varm, la den gå på tomgang i 20min og hell av oljen. Bytt filter, hell i oljetilsetning og fyll opp med olje. Olje flush renser motoren innvendig og løser opp mye dritt.. Oljetilsetningen tilsetter oljen bla et stoff som heter Mos2, et antifriksjonsmiddel som smører alle bevegelige deler og som gjør at motor går lettere, effekten øker og drivstoff forbruket minsker. Har kurert ALLE biler til venner og kjente med ventiltikk! Motoren til min fars A6 gikk fra å høres ut som en traktor til å male som en katt.. Link til hjemmeside: Liqui Moly Link til olje tilsetning: Oil Additive Link til olje flush: MotorClean De har også en tilsetning til gir olja som er utrolig bra: Cera Tec Jeg importerer dette selv til eget bruk men mange kjente av kjente ringer og lurer på om jeg kan skaffe. Har nå tatt inn et lite parti men er snart utsolgt igjen. Importer dette selv fra Autoteile eller send meg en PM så skal jeg se hva jeg har igjen. Ellers så er det et firma i Bergen som selger alt: Motorsenteret AS
  11. Jeg har Eber tillegsvarmer i min 05 modell 2.2TDCI. Bestilte i høst et kit fra en forhandler og her fikk jeg et Webasto sett med veldig detaljert monteringsanvisning. Har koblet alt og mangler bare å montere vannpumpa. Settet kostet ca 6000kr og her fikk jeg med alt bortsett ifra fjernkontroll, det skal jeg se om jeg finner brukt på ebay, den er bare å programmere i etterkant visstnok. Sånn ser den innvendige enheten ut. Kan programmeres på tid og kjøres manuelt om jeg vil. I bruksanvisningen står det at det er til Mondeoer fra 04-07, så muligens du må ha et annet sett? Men Eber er jeg 100% at jeg har, det står i de originale bestillingspapirene jeg har på bilen.
  12. Leverte bilen inn til firma som skulle shine opp lakken litt og lakkforsegle denne for vinteren, noe jeg har gjort med alle bilene mine hos samme firma de siste årene. Bilen ble nesten hellakkert av Ford i mars bortsett ifra tak og panser. Etter at de hadde rubbet og polert panseret så begynte de på forskjermen. Med EN gang gikk de rett igjennom klarlakken, rubba vekk lakk så man ser grunninga under. Hva i all verden kan dette skyldes? For lite klarlakk påført etter at bilen ble lakkert? Man skal da vel forvente at man kan rubbe forsiktig på en bil som ble lakkert for over et halvt år siden? De hadde aldri opplevd dette før, og for sikkerhets skyld og for å vise så rubbet de med samme pad og rubbing på en av sine egne biler uten noe problem. På panseret som ikke var lakkert fra før ble jo resultatet strøkent! AAAARGH!!!!
  13. La inn pris i linjen under trådbeskrivelsen når jeg la inn annonsen i går, men jeg kan godt også legge den i teksten
  14. Volvo V40 selges grunnet overgang til nyere modell. Pris: 22.000,- tlf: 90163669. Bilen er god å kjøre, det har ikke vært noe problem med den. Det har blitt byttet jevnlig olje og filter hver 15.000 km, samt nye bremser i vinter. Oljeskift ble utført forrige helg. Nye gode piggfrie dekk kjøpt i fjor på originale aluminiumsfelger og bra sommerdekk. Regreim byttet på 190.000 km, kvittering medfølger. EU-godkjent til mai 2014. Alt elektrisk fungerer fint bortsett fra et par lys i dashbordet som slår seg av og på til tider. Dette er ifølge Volvo trolig bare en dårlig kontakt i panelet og har vært sånn i mange år. Har ikke feilsøkt nærmere da dette ikke har vært til stor sjenanse. På EU kontroll i vår sa de at det burde byttes bakdempere innen neste kontroll da disse var noe slitt. Bilen har vært mye parkert i sentrum og lakk bærer noe preg av dette med noen riper og parkeringsbulker. Noe rust på kanalene og et par lakkrustflekker øverst på bakluka. Med på kjøpet fra forrige eier er det også en fin skramme på støtfanger foran på venstre side, se bilde. Innvendig er det skinnseter (delskinn) og interiøret kan karakteriseres som godt vedlikeholdt med pene detaljer i tre. Den har bl.a. fungerende DEFA alarm med sentrallås og 2 fjernkontroller, elektriske vinduer, varme i setene, solskjerm med belysning (ellers meget bra belysning), god CD-spiller med radio, varme i speil, god bagasjeplass, DSA og en drivstoffgjerrig motor som går som ei klokke. Flere bilder på Finn: 98 Volvo V40 1.6l bensin
  15. Ikke stort jeg har gjort med bilen siden sist post.. Mangler enda å få rettet opp fangeren og montere Cupra leppa på nytt etter at den ble flytta litt på i sammenstøtet med grevlingen i sommer. Men det jeg har FÅTT gjort er å monter nye speil som folder seg inn og full "overhaling" på motor i form av produkter ifra Liqui Moly. Her har jeg brukt Oil Flush som renser ut all dritt i motoren før oljeskift, CeraTec som smører opp motor innvendig etter oljeskift og Diesel Spülung som renser hele innsprøytningssystemet. Og JA, det er merkbar forskjell! Motor går mye stillere og lettere, føles raskere og bruker mindre drivstoff. Har også brukt dette på et par andre biler med meget fornøyde eiere etterpå som er kvitt bla ujavn gange og ventiltikk.. Masserte ut en parkeringsbulk hos Kepler Bilservice i Tønsberg som drittungen til naboen klarte å gjøre 5 dager etter lakkering, fikset ryggesensor, oppdatert NAVI og montert nyrenset Pipercross filter. Knipsa et bilde om helga, hadde nok gjort seg med en senk, men det får vente til neste år. Understellsbehandles i løpet av måneden og en god runde med rubbing, polish og dobbel lakkforsegling så er jeg klar for vinteren!
×
×
  • Create New...