Christer_Martinsen Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 På den nyinnkjøpte Sierraen hører jeg stadig vekk små klunke lyder. Først kunne det virke som om det var fjærene. Lyden høres når man drar på i 1. gir for å så slipe gassen. Lyden høres både når man gir gass og slipper gassen brått i 1. gir. Man kan også høre det ved brå sving både når bilen er i gir, eller i fri. Ellers er det ingen ulyder fra bakstilligen når jeg kjører. Klokka virker egentlig fin ut, ingen ulyder, hvertfall ikke opp til 120 km/t. Det er blitt skiftet begge hjullager bak på denne for ett års tid siden av forrige eier. De store fôringene i bakstillinga ser/ virker ok ut. Fjærene ser ok ut. Er det noen som har vært borti tilsvarende? Og, ca hvor mange grader bør man kunne dreie mellomakselen når bilen står på bakken. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
Tottof Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Ville sjekket drivknutene, viss mansjetten har sluppet er det stor mulighet for at de er ferdige 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird
IceTurbo Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 eller slitt bakaksel var det på min, dunkelyden forsvant når e bytta nå Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Christer_Martinsen Posted November 16, 2011 Author Posted November 16, 2011 Da har jeg fylt de ytre drivknutene bak med nytt ordentlig fett. Kjørte meg en god tur, slik at fettet fikk presset seg inn i knutene. Og lydene er vekk. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
Recommended Posts