Samatron Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 ble nødt til å sette min bil på verksted. Pga, strømmen stoppet ved fordeler og jeg skjønte ingenting. På verkstedet der sa de at ECU'n var ødelagt.. kjøpte ny ecu hoss "Br Racing V6", de fikk den men bilen startet ikke likevell.. verksedet (et svært bra og politelig verksted) sa: vi skjønner ingenting! noen som har anelse om hva jeg kan gjøre?? kan ecu ha vært ødelagt fra før av? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 stoppet strømmen ved fordeler? gir den ingen gnist ? Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 fukt i fordeler. bytt alt som har med tenning å gjøre, plugger, kabler, rotof og fordeler lokk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Expl0rer^ Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 skal gjøre susen det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted April 21, 2005 Author Share Posted April 21, 2005 har byttet, fordeler, kabler, pugger osv.. begynner å lure på om jeg fikk en defekt ecu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted April 21, 2005 Author Share Posted April 21, 2005 stopper ved fordeler, går ikke lengere nei Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 stopper den ved fordeler, er det vel hele fordeleren som er gåen da.. om du ikke har glemt å plugge inn en kabel under fordeleresnn (er dette på ohc motoren..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 tenningsmodul hvis det er dette på denne? coilen? fordeleren som er gåen?gnistrer den fra coil til jordingspunkt? fra plugg ledning til jord?er et av disse alternativene ihvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
4x4 cosworth Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 skift tennings modul på fordeleren du.ganske vanlig feil.. mvh torbjørn MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted April 21, 2005 Author Share Posted April 21, 2005 det skal jeg se på nå med en gang! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Går de ann å måle coilen? Min stoppe etter 5 sec nå for 10 min sidn, den bare daua rett ut. Viss man sette ein plugg i den ledningen som skal til fordelerlokke, skal ikke den gniste då? Har sjifta kabler,ledninger men ikke lokk eller fordeler. Dette er og ein och Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 ble nødt til å sette min bil på verksted. Pga, strømmen stoppet ved fordeler og jeg skjønte ingenting. På verkstedet der sa de at ECU'n var ødelagt.. kjøpte ny ecu hoss "Br Racing V6", de fikk den men bilen startet ikke likevell.. verksedet (et svært bra og politelig verksted) sa: vi skjønner ingenting! noen som har anelse om hva jeg kan gjøre?? kan ecu ha vært ødelagt fra før av? <{POST_SNAPBACK}>Hvilken strøm stoppet ved fordeleren?Edit: Og hvilken bil/motor er det? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted April 22, 2005 Author Share Posted April 22, 2005 1989 2.9i efi.strømmen fra coil, som går til fordeler og videre til pulgger. går ikke lengere en til fordeler. da stopper det, og går ikke lengere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 1989 2.9i efi.strømmen fra coil, som går til fordeler og videre til pulgger. går ikke lengere en til fordeler. da stopper det, og går ikke lengere.<{POST_SNAPBACK}>Okay, så du har gnist på kabelen inn i fordeleren, men ikke ut av fordeleren?For det er høyspenningen du snakker om? Pluggledningene?Skift rotor. Og fordelerlokket i samme slengen For du har ikke gjort det? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Eg har ikke gnist på ledningen som skal til fordeleren. Skal den gniste da eg setter i pluggen der å tar den borti jord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Eg har ikke gnist på ledningen som skal til fordeleren. Skal den gniste da eg setter i pluggen der å tar den borti jord?<{POST_SNAPBACK}>Ja. Hvis du tar av ledningen som kommer fra coilen og går inn på midten av fordeleren så skal du ha gnist i den. Men du må teste mot jord, feks motorblokka. Du kan teste ved å holde metallkontakten ca 0,5 cm fra godset på motor, trenger ikke ha en plugg der. Men OBS! IKKE hold i den med hendene! Da kan du få deg et sjokk Og pass på at det ikke er bensindamp og sånt når du tester gnist 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Dette er gjort fleire ganger men 0 gnist der og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Dette er gjort fleire ganger men 0 gnist der og.<{POST_SNAPBACK}>Tror det er noen med føler/tenningsmodul jeg. Har du sjekka at spenningen på den lysegrønne ledningen pulserer til 0V når du kinner? Eller blir en god del mindre enn 12V, akkurat verdi kommer litt an på hva du måler med. Ei 12V lyspære er topp, koble en ledning på minus og en på pluss på coilen (med alt det andre koblet til) så skal den blinke når du kinner. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sircossie Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Hørest ut som tenningsmodulen som har tatt kveld ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Hmm, blei visst kaos i trådene her nå..?For i denne tråden kom det vel "strøm" fram til fordeleren egentlig? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Ja de blinka da eg kobla opp ei lyspære, er de denne svarte boksen som heiter tenningsmodul? Eg har prøvd med 2 stk, lure på om begge kan ha toke kvellen. Litt dårleg bilde men Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Ja de blinka da eg kobla opp ei lyspære, er de denne svarte boksen som heiter tenningsmodul? Eg har prøvd med 2 stk, lure på om begge kan ha toke kvellen.Pass på tråden Hvis det blinker når du kinner, men ikke kommer gnist fra coilen så må det jo være coilen da! Kommer coilen fra samme bil som resten? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Ja de blinka da eg kobla opp ei lyspære, er de denne svarte boksen som heiter tenningsmodul? Eg har prøvd med 2 stk, lure på om begge kan ha toke kvellen.Pass på tråden Hvis det blinker når du kinner, men ikke kommer gnist fra coilen så må det jo være coilen da! Kommer coilen fra samme bil som resten?<{POST_SNAPBACK}>Legger et svar i tråden "din" 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Ja coilen kommer fra samme bil, er de tenningsmodul eg har posta bilde av? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Ja coilen kommer fra samme bil, er de tenningsmodul eg har posta bilde av?<{POST_SNAPBACK}>Se svar i originaltråden din!!!! Denne handler egentlig om noe annet tror jeg 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now