Jump to content

Sierra STV. irriterende myk bak på tross av relativt nye dempere. Eksos slår lett nedi!


Tomzern

Recommended Posts

Hei!

 

Spørsmålet er som i trådtittel og beskrivelse. Bilen har blitt irriterende myk i det siste, og bakdemperne er maks 2 år gamle. Den "gynger" også mye etter fartsdumpene og slår lett nedi bak. Skulle tro det var demperne, men de er som sagt ganske nye. Kan det være fjærene?

 

Hadde tenkt til å montere H&R senkefjærer, men vil ikke at problemet skal bli verre, så lurer på hvordan bilen blir med senkefjærer kontra vanlige fjærer?

 

Hva er beste løsning for å unngå denne gyngingen og at bilen slår nedi bak. Har en del verktøy baki bilen, så den blir ganske baktung, spesielt med passasjerer i baksetet som jeg har til og fra jobb hver dag:P

 

Mvh Tomzern

Ford Sierra 2.0 DOHC stv

Nissan 200sx S13

Link to comment
Share on other sites

Skaff deg dempere til scorpio stv med nivåregulering, og behold originalfjærene, men kutt de i den høyden du vil ha på bilen... Disse demperne er dyre, men leter du litt på hoggeri rundt om, så finner du garantert noen brukte... De er MYE bedre enn gule Koni og tilsvarende.. Kjøpte sånne sjøl til en Sierra stv jeg hadde, og det er noe av det beste jeg har kjørt med... Synker kun en cm eller 2, uansett å mye last du legger bak...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Skaff deg dempere til scorpio stv med nivåregulering, og behold originalfjærene, men kutt de i den høyden du vil ha på bilen... Disse demperne er dyre, men leter du litt på hoggeri rundt om, så finner du garantert noen brukte... De er MYE bedre enn gule Koni og tilsvarende.. Kjøpte sånne sjøl til en Sierra stv jeg hadde, og det er noe av det beste jeg har kjørt med... Synker kun en cm eller 2, uansett å mye last du legger bak...

 

 

riktig som loffen sier her ,,dempere kan du kjøpe av meg mob 41329263

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...