Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Har ein 2006 modell Ford Focus som tar inn vann i bagasjerom når det regner. Bor på vestlandet så dette er et stort problem. ;-)

Har fått tips om at det kan være ved baklykta og at det er å bytte pakning, men på delelageret på Ford så kan det ikke kjøpes pakning løst. Noen så har noen tips om hvordan jeg kan få dette tett?

2006 Ford Focus 1.6 TDCi
1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT

Posted

kjøp deg en type med blank tec7 og smør jevnt på begge sider av den gamle pakningen. har gjort dette på en del sierraer og har vært tett siden :)

Posted

hvor skal jeg begynne...har hatt samme problemet, kom inn på følgende steder, baklukepakninga, bjelken til bakfangeren, hengsler i bakluka(ford har serviceordre på dette), spoilerfeste på bakluka, braketter under baklyktene osv, håper du får den tett

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt

Posted

hvor skal jeg begynne...har hatt samme problemet, kom inn på følgende steder, baklukepakninga, bjelken til bakfangeren, hengsler i bakluka(ford har serviceordre på dette), spoilerfeste på bakluka, braketter under baklyktene osv, håper du får den tett

Takker for svar. Får ta å sjekke opp litt.

2006 Ford Focus 1.6 TDCi
1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT

Posted

:)

Jeg klarte heldigvis å oppdage dette før bilen var 5 år, da jeg kunne ta det på reklamasjon, og de brukte et snaut år med bilen frem og tilbake før de til slutt fikk den tett:)

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt

• 3 years later...
Posted

Er det noen som vet om Ford har gummitettinger til det firkanta hullet i bakluka der skiltlys-ledningene er tredd gjennom..?