Jump to content

Radiator til Fiesta mk1 med CVH/Zetec


bard

Recommended Posts

Jeg får tekniske spørsmål på PM med ujevne mellomrom. Hvis jeg har noe å bidra med skriver jeg ofte grundige svar som bare mottakeren får. Heretter har jeg planer om å svare med en offentlig tråd hvis svaret kan være nyttig for andre. Et slags nyttårsforsett.

 

Jeg begynner med en fra arkivet:

 

Hva slags radiator er det lurt å bruke med CVH eller Zetec i Fiesta mk1?

 

Kent/Valencia har inn- og utløp på motsatt side sammenlignet med CVH/Zetec. Derfor lønner det seg å bytte radiator for å slippe lange slanger i kryss.

Den greieste løsningen er radiator fra Fiesta mk2 XR2 eller 1.4 (CVH), men disse kan være vanskelig å få tak i.

 

Jeg testet noen kurante alternativer i høst, siden jeg hadde et tomt skall og en bunke radiatorer.

 

Fiesta mk4 Zetec-SE 1.25 ser ut som det mest fornuftige. Da passer det å ha ekspansjonstank på passasjersiden og det kommer kanskje i konflikt med original plassering av batteri (mulig det må flyttes uansett).

 

DSC01330+_Custom_.JPGDSC01331+_Custom_.JPGDSC01332+_Custom_.JPG

 

Courier diesel. Størrelsen passer like bra, men nedre tilkobling treffer sannsynligvis dynamoen. Det ser ikke ut som denne har tilkobling til ekspansjonstank. Praktiske fester på toppen.

 

DSC01336+_Custom_.JPGDSC01335+_Custom_.JPG

 

Escort mk4 CVH (XR3i). Litt trangt i høyden, "foten" må sannsynligvis kappes for å få plass til kabelpølsa. Det blir kanskje litt brå bøy på nedre slange ut mot rammevangen.

 

DSC01337+_Custom_.JPGDSC01338+_Custom_.JPG

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...