bard Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Jeg får tekniske spørsmål på PM med ujevne mellomrom. Hvis jeg har noe å bidra med skriver jeg ofte grundige svar som bare mottakeren får. Heretter har jeg planer om å svare med en offentlig tråd hvis svaret kan være nyttig for andre. Et slags nyttårsforsett. Jeg begynner med en fra arkivet: Hva slags radiator er det lurt å bruke med CVH eller Zetec i Fiesta mk1? Kent/Valencia har inn- og utløp på motsatt side sammenlignet med CVH/Zetec. Derfor lønner det seg å bytte radiator for å slippe lange slanger i kryss.Den greieste løsningen er radiator fra Fiesta mk2 XR2 eller 1.4 (CVH), men disse kan være vanskelig å få tak i. Jeg testet noen kurante alternativer i høst, siden jeg hadde et tomt skall og en bunke radiatorer. Fiesta mk4 Zetec-SE 1.25 ser ut som det mest fornuftige. Da passer det å ha ekspansjonstank på passasjersiden og det kommer kanskje i konflikt med original plassering av batteri (mulig det må flyttes uansett). Courier diesel. Størrelsen passer like bra, men nedre tilkobling treffer sannsynligvis dynamoen. Det ser ikke ut som denne har tilkobling til ekspansjonstank. Praktiske fester på toppen. Escort mk4 CVH (XR3i). Litt trangt i høyden, "foten" må sannsynligvis kappes for å få plass til kabelpølsa. Det blir kanskje litt brå bøy på nedre slange ut mot rammevangen. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now