Jump to content

Kjørelys borte!


86Sierra

Recommended Posts

Som sagt så mangler jeg kjørelys. Starta bilen på vei til jobb her om dagen så så jeg aldri mer til dem :P

 

Sikring, rele og bryter er luka ut. Noen som har noen teorier om hva det kan være? Brudd i ledning? mangler jording?

 

Onkel politi var også snill og påpeke at jeg manglet kjøre lys og mente dette var sløvt av meg og ikke fikse. Akkurat som jeg liker og kjøre rundt uten lys... Så det endte med mangel lapp.

1999 Mondeo 1.8
1984 Sierra xr4i
1978 Capri 2.0 S

1972 Pontiac Firebird 

Link to comment
Share on other sites

Pærer er nye. Har ikke lys når jeg vipper opp bryteren nei, bare parklysa som står på hele tia. Men jeg har fjernlys og da lyser jo kjørelysa sammen med fjernlysa.

1999 Mondeo 1.8
1984 Sierra xr4i
1978 Capri 2.0 S

1972 Pontiac Firebird 

Link to comment
Share on other sites

Nei, har ikke starta med prøvelampa helt enda. Men var oppe i stad og tok av dekselet til releet og holdt det inne manuelt, og da kom lysa på. Tyder vel på at relet mangler styre strøm?

1999 Mondeo 1.8
1984 Sierra xr4i
1978 Capri 2.0 S

1972 Pontiac Firebird 

Link to comment
Share on other sites

Sjekk "stikkene" til releet, nede i sikringsboksen. Ikke uvanlig at de blir dårlige og løse med tiden. Har vært borte i dette på flere. Bare å gå løs med multimeteret å måle, så blir det litt lettere å luke ut feil også :)

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

multimeter er et must. vanskelig å feilsøke her over datan uten at du har målt først. hva mener du med holdt inne manuelt. koblet du strøm rett fra batteriet til releet eller hva gjorde du?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...