RoyK Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Jeg har en slik 2.9 liter: Som det er moderat med rust på som jeg er utrolig usikker på om jeg gidder å rust sveise.Men bare for å leke med tanken, og siden jeg har skrudd ganske lite på tradisjonell sedan, ala slik: Hva er likheten under gulvlister? Kan noe av deler brukes om hverandre og flytte delene over fra xr4x4'en til sedanen? Er det noen som har noe erfaring?Ingen av bilene på bildene er mine biler, men tilsvarende.Det vil ta sikkert ca like mange timer å flytte over delene til nytt karosseri som å rust sveise det gamle, men jeg syter så det holder med å gjøre sveise jobben, og har helst lyst til å anskaffe "skru klart" karosseri. Aller helst vil jeg vurdere å smelle alt i en 92 stasjonsvogn, men sedan karosserier er utrolig mye enklere å komme over i denne delen av landet. -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.
dohcboy Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 mener at d meste er likt der. gulv er forholdsvis likt,eneste er at d er litt utvidet i girkasse tunellen pga at xrn er 4x4 ellers er d likt. er lik fra fronten til C stolpen, altså stolpen til bakruta,men der er d forskjellen kommer inn, rammevanger forran har utsparring (halvmåne) til drivaksel på 4x4. d har forsåvidt vanlig sedan oxo MEN ligger skjult av en påsveist plate. men stikker du fingern inn i vangen forran vil du kjenne buen som du vil se på xrn mener oxo at bakfangern er litt lengre enn på kombi, mulig jeg tar feil her Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Per Olav Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 Alt av mekanisk er likt. Det er kun karosserideler som bakskjermer, bakluke og bakfanger som er ulikt. På stv er bakdørene litt forskjellige.Stv har en litt annen innfestning av dempere bak, så bærearmene på bakstillinga er litt forskjellige.Det som er skrevet om rammevanger og girkassetunell i tidligere poster her stemmer bra. Girkassetunellen er enkel å modifisere. Mange nyere modeller 2wd har denne utsparringen i tunellen fra fabrikk. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
RoyK Posted March 13, 2012 Author Posted March 13, 2012 Takker for informative svar. Ser ut som om jeg må vurdere å sveise rusta i denne på tross av arbeids lysta Ettersom det er fare for at det kan bli karosserisveising uansett.Er tross alt kun litt på venstre hjulbue bak, begge kanaler, en bjelke under bagasjerom, og rep rundt takluke (ikke punktert karosseri, men kassen til takluka har sluppet i feste på taket). Noen som kjenner til det motormessige ved disse bilene? Svakheter, ting en bør være nøye med, eller obs obs ting?Bilen var ett mellomlegg på sluttsummen for ei merce jeg solgte, men den virker i utrolig bra stand og starter/går pent. Dessuten er ford det jeg liker best å sitte bak rattet i, og chevyen er for dyr til å bruke til alt mulig kjøring Mangler noe interiørmessige deksler og diverse, så jeg må finne ett alternativ å nappe deler fra. Men er veldig glad i sierra, dog lite erfaren med 4x4 versjonene. Så om noen har ett tilnærma komplett interiør foruten seter til denne bilen liggende (inkludert takluke taktrekk) så skrik ut. Dørktrekk eller dash er heller ikke nødvendig, men er interiøret komplett så kjøper jeg gjerne hele greia.Sete messig trenger jeg cossie tøy stoler. Også trenger bilen seriøst noen skjørter Min første tanke er at den ryker veldig når den er kald. Ser veldig ut som kondens røyk på en måte (den har stått i noen måneder da) både av eksos i hekken og i motorrom (eksoslekkasje antar jeg). Bruker ikke vann ser det ut som, og bra med olja, men det KAN være den svetter littegrann rundt ene toppen... dette må jeg sjekke litt etterhvert som jeg har prøvd/hatt bilen. Noen som har noen tips til ekstremt bra malings produkter/forseglinger å smøre på karosseri under bil etter rustsveising? Jeg tenker litt på 2 komponent eller "mønje" type ting muligens. Er uansett utrolig skeptisk til tectyl som topp forsegler siden den puster vann og aldri tørker. -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now