Jump to content

Ryggesensor MK3


Dumpvalve

Recommended Posts

Har litt problemer med ryggesensoren på bilen min.

Når jeg fikk bilen fungerte den uten problem, men etter et par uker fungerte den av og til (2 aqv 10 ganger).

Så kom det en periode der den fungerte helt fint igjen, og plutselig fungerer den ikke i det hele tatt..

 

Vasket bilen i helga, og da fungerte sensoren et par ganger, men så er den død igjen..

 

Noen som har vært borti det samme, eller vet hva det kan være?

- 97 Ford Mondeo 2.0
- 08 Ford Focus ST225
- 08 Ford Focus 2.0 TDCI

- 05 Ford Mondeo 2.2 ST TDCI
- 06 Ford Focus ST225
- 12" Ford Focus MS Design
- 10" Ford Mondeo Titanium S

- 15" Ford Mondeo Titanium

 

Link to comment
Share on other sites

Akkurat samme problem med min. Hadde en gåen sensor. Diagnose verktøy identifiserte hvilken og denne ble byttet. Ford sa at dette var vanlig problem da det kom mye salt og dritt i kontaktene slik at de rustet/irret. Ble dekket på Norgesgarantien, hadde kostet 3500,- da de måtte pelle ned fangeren og lakke sensoren.

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Akkurat samme problem med min. Hadde en gåen sensor. Diagnose verktøy identifiserte hvilken og denne ble byttet. Ford sa at dette var vanlig problem da det kom mye salt og dritt i kontaktene slik at de rustet/irret. Ble dekket på Norgesgarantien, hadde kostet 3500,- da de måtte pelle ned fangeren og lakke sensoren.

 

Ah.. Problemet er at jeg ikke har norgesgaranti :P

Har merka at det er mye kontakter som er irra.. Kontaktene til lysene i begge speilene var helt blå, og metallet var irret bort!

 

Hvordan kommer jeg til kontaktene til ryggesensoren? Må fangeren av?

- 97 Ford Mondeo 2.0
- 08 Ford Focus ST225
- 08 Ford Focus 2.0 TDCI

- 05 Ford Mondeo 2.2 ST TDCI
- 06 Ford Focus ST225
- 12" Ford Focus MS Design
- 10" Ford Mondeo Titanium S

- 15" Ford Mondeo Titanium

 

Link to comment
Share on other sites

Ah.. Problemet er at jeg ikke har norgesgaranti :P

Har merka at det er mye kontakter som er irra.. Kontaktene til lysene i begge speilene var helt blå, og metallet var irret bort!

 

Hvordan kommer jeg til kontaktene til ryggesensoren? Må fangeren av?

 

På de 2 til høyre bak må fangeren av, til de andre kommer du til fra undersiden. Mulig de også byttet ledningsnettet mitt, jeg husker faktisk ikke. Skal inn i morgen igjen om bytte sensot nr 2, gikk rett etterpå..skulle fått byttet alle mens de var i gang, men de tar bare en og en etter som de slutter å virke.. Etter Norgesgarantien går ut i desember bestiller jeg disse isåfall på ebay.

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...