Jump to content

polering av bil/båt


Recommended Posts

er det noen som kan sette opp ei bra handleliste på hva jeg trenger for å få det beste resultat på bilen. har prøvd veldig mye forskjellig, men ikke blitt helt fornøyd. så lurer på om noen har ei bra liste på noe som funker å holder i lengden. skal også kjøpe polerings maskin, noen som har en å annbefale til en rimelig penge?

Link to comment
Share on other sites

er det noen som kan sette opp ei bra handleliste på hva jeg trenger for å få det beste resultat på bilen. har prøvd veldig mye forskjellig, men ikke blitt helt fornøyd. så lurer på om noen har ei bra liste på noe som funker å holder i lengden. skal også kjøpe polerings maskin, noen som har en å annbefale til en rimelig penge?

 

Kan anbefale en veldig bra side der de selger alt du trenger til sommer vasken ;)

 

scandicshine.no

 

Jeg har nettopp kjøpt en god del produkter der og det meste innen Chemical Guys siden disse er sterkt anbefalt.

 

Det du bør kjøpe av ting er:

 

- Bøtte med gritt guard + en til bøtte med reint vann

- Tørkehåndkler

- Microfiber kluter

- såpe

- poleringsmiddel

- voks

- vist lakken er gammel og slitt så bør du ta med en lakkrens + forseiling

- Vaskehanske

- Påføringsputer

 

De selger også en god del maskiner.

 

Registrer deg på: http://www.detailersclub.no/ så lærer du mye innen bilpleie og får den hjelp du ønsker :)

 

SVAMP OG PUSSESKINN ER FY FY!!

Link to comment
Share on other sites

Her er noen tips ang en god bilshine runde som jeg og en kompis driver med.

 

* Bruk prikkbort, og la det virke i 10-15 min. - spyl godt godt godt av men masse vann

* Vask over hele bilen med en drøy shampo f.eks Meguiars NXT generation car wash, meget god shampo. Bruk vaskevått, mikrofiberklut eller en svamp av denne typen.

* Gå over hele bilen med Claybar fra Meguiars, jeg bruker proffserien(blå leire) men "forbruker" utgaven(hvit leire) er også helt suveren, og vi bruker faktisk vann med litt zalo i som "glidemiddel", her er det viktig å være veldig nøye - jeg kan bruke inntil 15-20 minutter på en dør.

* Vask over hele bilen med en gang til

* Tørk over hele bilen

* Fyr løs med en lakkrens, og her bruker jeg Meguiars #105 Ultra Cut Compound(proff) men forbruker utgaven er Meguiars Deep Crystal Step 1 Paint Cleaner, her brukes en sirkulerende maskin - Vær forsiktig så ikke lakken skades.

* Videre løper vi over til poleringen, Mirror Glaze #205 Ultra Finishing Polish(proff) men forbruker utgave er Deep Crystal® System Polish - Step 2, og her bruker vi en osylerende maskin - Her anbefales det å bruke good tid, la produktene fordele seg godt utover lakken desto lengre desto bedre.

* Så kommer vi til lakkforseglingen, og her bruker vi Meguiars MG 20 Polymer Sealant(proff) men forbruker utgaven her er Deep Crystal® System Carnauba Wax - Step 3, den sistnevnte er ikke helt på nivå med MG 20'n hva det gjelder holdbarhet, men funker bra og gir et strålende resultat. - Dette produktet skal påføres i et tynt lag på bilen og det skal tørke i ca 20-30 minutter avhengig av temp, og tørkes av med mikrofiberklut.

* For å få et rått resultat så anbefales det å gå over bilen med Swisswax concorso, da blir det vanvittig.

* På dekk bruker jeg Meguiars Endurance® Tire Protectant High Gloss - funker fantastisk -proffutgave All Seasson Dressing

* På plast bruker jeg Gold Class™ Trim Detailer - proffutgave All Seasson Dressing.

 

 

MRK: Bruk alltid mikrofiberklut ved tørk, vær nøye med å vaske putene på maskinen, og iløpet av de første 2-3 ukene, ikke vask bilen med en "slem" shampo, men bruk heller en mild shampo som f.eks Megiuars NXT generation car wash.

Edited by Stian MH

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...