Jump to content

"klakking" fra girkassa


Guest blastb

Recommended Posts

Guest blastb

Når jeg skal kjøre og bilen er kald, kommer det gjerne en "klakkelyd" fra girkassa/opphenget et sted. Det kommer når jeg trøkker inn klutsjen for å gire opp til neste gir, og er mest tydelig fra 1. og 2. gir. Virker for så vidt ikke som det kommer fra selve girkassa, men at det er en slark ett eller annet sted når motoren beveger seg litt fra full belstning på ett gir og denne belastninga opphører (dvs når jeg trykker inn klutsjen). Kan det være motorfestene? Det gjelder en 2.0 is.

Vet ikke om dette var en fornuftig beskrivelse, men er takknemlig for svar..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det er vel ikke MT 75-kasse i en 87 IS?

Har hørt at det muligens kan være diff klokka også, at slark her kan gi vandring i hele opphenget som forårsaker klakkelyden.

Har ellers fanget meg en kasse på skroten som ser ok ut. Bør den renses inni på noe vis før jeg settern i bilen?

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld at jeg spør så dumt, men hva må man gjøre for å bytte kasse. Er ikke det ganske avansert? Stor jobb, ikke sant? Hvor mye kan det koste for arbeidet?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det har noe m forstillinga å gjøre, relativt nye bærearmer, nye skiver, kalippere og powerflex casterstagsforinger + nye (standard) stabstagforinger. Er jamn og fin i rattet, ikke risting o.l.

Etter nærmere lokalisering er det nok fra girkassa lyden kommer, et lite (men irriterende) klikk når jeg drarn litt på 1. og 2. og trykker inn klutsjen for å gire opp.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en slags klakking på min 2l eg og, bakakslingen var det litt slerk i så når jeg bytta bakaksling forsvant lyden.

 

Tips: Gjekk opp bilen bak å vri på mellomakslingen å se om du må vri den mye før hjula begynner å gå rundt. har hatt 2 biler me de slitt bakaksling. forgasser og is' bakakslinger tåler ikke mye herjing på asfalt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest H.M.Kongen
Unnskyld at jeg spør så dumt, men hva må man gjøre for å bytte kasse. Er ikke det ganske avansert? Stor jobb, ikke sant? Hvor mye kan det koste for arbeidet?

 

hvis du vet hvordan så er det en smal sak men hvis det er første gang så er det litt stress.kjekt og være to for kassa er ****** tung og løfte opp aleine..

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke kassa som lagde klakkelydene. Har fått kjent på mellomakslingen og diff klokka, og det er her feilen ligger: slitt kryss + diff klokke. Det blir det neste på programmet...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...