GranadaMK1 Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 Så litt på turboen jeg har kjørt med i dag. Skal være en Netics E-50 stg.5 ar 63. Men ser den er merket med E-46 og synes det er litt rart. Tok noen mål, noen som har peilig? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
2.8i TIC Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 Bruk denne så finner du lett ut hvilken det er... http://turboneticsinc.com/forum/tech-support/803-how-identify-measure-your-turbonetics-unit.html
RS 1000 Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 (edited) Uffda og nei å nei. Det der er en vassekte og heilnorsk-spec. østlandsveiturbo. Tidenes homoturbo det der. Knøttlille, "lavtrykk" 380 hk maks, E46 foran med 51 mm inducer og svære steg 5 bak med 62 mm exducer og 650 hk kapasitet i GT-K serien. Når turbonetics bruker E46 kompressoren i "fast spool" GT-K serien, så bruker de steg 2 turbinhjulet. Denne turboen burde vært sendt tilbake til Turbonetics og oppgradert med T58 kompressor = En GOD RS500 replica turbo. Edited June 14, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
GranadaMK1 Posted June 14, 2012 Author Posted June 14, 2012 Stemmer bra at den var tom på 393hk på nav da på 2,2 Bar. Takker for svar. Bruk denne så finner du lett ut hvilken det er... http://turboneticsinc.com/forum/tech-support/803-how-identify-measure-your-turbonetics-unit.html Sjefs link det der Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
RS 1000 Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 (edited) Stemmer bra at den var tom på 393hk på nav da på 2,2 Bar.Takker for svar. Bare hyggelig. Sett ett kryss hvor 3,2 på loddrett skala og 39,3 på vannrett skala krysser hverandre (er snill nå, egentlig skal det være 3,52 og 43,2) så ser du at det der ikke kan være ærlig stabil effekt. Edited June 14, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
GranadaMK1 Posted June 14, 2012 Author Posted June 14, 2012 Er ikke en serlig stabil bil heller Men bremste jo 393hk i dynapack.Og 349hk på hjul hos polly så skulle jo tro det var ca. riktig. 145kmt slutthastighet på 201M Men spiller jo liten rolle egentlig. Blir ny turbo nå. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
RS 1000 Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 Er ikke en serlig stabil bil heller Men bremste jo 393hk i dynapack.Og 349hk på hjul hos polly så skulle jo tro det var ca. riktig. 145kmt slutthastighet på 201M Men spiller jo liten rolle egentlig. Blir ny turbo nå.Da er den nok spennende. Synes at dynapack er gull, men når man holder motoren på maks effekt i ca. 0,02 sek. så blir det ikke akkurat pålitelig synes jeg. Petter W kjørte også 145 km/t og én 146 m/t på Eikås med sin "tunge" 4x4 Cosw. med originalspec. motor påmontert en massert 2wd T3 turbo og grønndyser. Flott. Hvis du prioriterer turbovalget høyt og ikke "værster" deg bort i "svære greier", så tør jeg spå at du kommer til å få deg en seriøs overraskelse ang. respons og spool up, allerede under innkjøringen, lignende det eieren fikk oppleve med EFR i går kveld. Han kjørte også Turbonetics med steg5 A/R0,63 turbin sist bilen var på veien. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now