Jump to content

turteller.. ford sierra is


pedersen91

Recommended Posts

kjøpte meg en ny Auto Gauge turteller på mekonomen i går..., men vil ikke funke skikkelig... når jeg setter den på 4 syl så står den på 2000 omdr på tomgang å den går ikke høyere en 4000 når jeg sikkert har 6000++ helt til turtallsperra.., grønn - på coil, rød/svart + -, hva er feil? noe som er glømt av ?? takker for svar! :D

Edited by pedersen91

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

Du sier lite om hvilken motor du har, men om det er 2 kabler til turtelleren så kan begge kobles til på coil, Grønn til -1, og den andre til +15(fortrinnsvis før evt. formotstand), og nå så jeg topicen, IS, Da kobler du begge til på coil og stiller den inn på 4 syl, virker det ikke da så er turtelleren defekt vil jeg tro.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Du sier lite om hvilken motor du har, men om det er 2 kabler til turtelleren så kan begge kobles til på coil, Grønn til -1, og den andre til +15(fortrinnsvis før evt. formotstand), og nå så jeg topicen, IS, Da kobler du begge til på coil og stiller den inn på 4 syl, virker det ikke da så er turtelleren defekt vil jeg tro.

åsså grønn ledning også - i lag me den ?

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

Grønn skal til grønn på coil, kallt -1, svart skal til minus på bil eller jord, kalt 31, rød skal til pluss tenning, kan gjerne hente denne fra radiotenning, eller noe aannet som ikke har strøm når nøkkelen er ute av tenninga.

 

Du kan se om det finnes en grønnledning bak instrument eller der motornettet kobles til bilens ledningsnett.

 

Still turteller inn på 4 sylinder, og lyset kan du bare stjele pluss fra en bryter eller sigaretttenner med lys i, så du får med dimminga.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...