Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har nettopp kjøp meg en escort cosworth.

Ønsker en list over det jeg må skaffe for å ha en bil som har 350-400hk.

Ønsker også tips/råd om hva jeg bør gjøre med undestell osv?

 

Bør jeg kjøpe alt nytt eller kan jeg finne noe utstyr brukt?

Kjøpe fra Norge eller utland? er det mye å spare?

 

Har sett litt på nett steder, men letter å se når jeg har spec liste med merker osv.

 

Takker for hjelpen

Posted (edited)

3" eksos, 3 bar map sensor, grønndyser (bosch 803), rs500 intercooler, t34 turbo , og en pukkelrygg chip/ eller haldorsen chip. Då e du vell godt på vei ;-) understell e vell smak og behag. Selv har jeg gaz coilovers og det er rimelig stivt å kjøre på gaten med etter min mening :-/

Edited by carbon

4x4 cosworth

E46 Touring

  • 3 weeks later...
Posted

Ja bilen er hvit. Den hadde litt knask fra før av

3" eksos, 3 bar map sensor, grønndyser (bosch 803), rs500 intercooler, større en orginalturboen kommer på over 4000rpm ,chip

Jeg må nok skaffe meg en ny turbo da den som står i bilen er litt slitt. Den lader også veldig seint. Ønsker en turbo som kommer raskt igang:)

hvilken turbo bør jeg satse på da? 400hk er ett tall jeg har planer om å nå på sikt:)

Kan jeg overhale den turboen jeg har også selge den? eller kan jeg slgee den med litt slark? Må finne ut hvilken turbo det er først...

Skal bytte skiver foran og bak leste at det er Black Diamond som er tingen stemmer dette?

Posted (edited)

Ja bilen er hvit. Den hadde litt knask fra før av

3" eksos, 3 bar map sensor, grønndyser (bosch 803), rs500 intercooler, større en orginalturboen kommer på over 4000rpm ,chip

Jeg må nok skaffe meg en ny turbo da den som står i bilen er litt slitt. Den lader også veldig seint. Ønsker en turbo som kommer raskt igang:)

hvilken turbo bør jeg satse på da? 400hk er ett tall jeg har planer om å nå på sikt:)

Kan jeg overhale den turboen jeg har også selge den? eller kan jeg slgee den med litt slark? Må finne ut hvilken turbo det er først...

Skal bytte skiver foran og bak leste at det er Black Diamond som er tingen stemmer dette?

 

 

Garrett GT 3071R er et godt valg.

Alternativet er Garrett T34 turboen som sitter der orginalt. Tipper den er mye bedre enn den du har i dag.

Edited by tomnsr
Posted

Garrett GT 3071R er et godt valg.

Alternativet er Garrett T34 turboen som sitter der orginalt. Tipper den er mye bedre enn den du har i dag.

 

 

passer den rett på 2wd grenrør?

må jeg kjøpe ekstern wastegate?

Posted

Det er ikke sikkert det er turboen sin feil at den lader seint, men rett og slett at den er feil justert.

Og hvorfor i all verden skal du bruke 2wd grenrør?

Og ikke heng deg opp i tall, men hvordan bilen faktisk går. Er jo tross alt det som teller.

 

Jeg har brukt Black Diamond og Ferrodo DS 2500 lenge og er kjempe fornøyd med det.

Jeg ville dog anbefale å kjøpe Bilstein dempere istedenfor gule koni. Ønsker du bilen stiv så kjøper du Leda (Bajyoo track-spec) fjærer og litt mindre stiv så er fast-road godt alternativ

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...