Christoffer Posted July 13, 2012 Posted July 13, 2012 Jeg har nettopp kjøp meg en escort cosworth. Ønsker en list over det jeg må skaffe for å ha en bil som har 350-400hk.Ønsker også tips/råd om hva jeg bør gjøre med undestell osv? Bør jeg kjøpe alt nytt eller kan jeg finne noe utstyr brukt?Kjøpe fra Norge eller utland? er det mye å spare? Har sett litt på nett steder, men letter å se når jeg har spec liste med merker osv. Takker for hjelpen
carbon Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 (edited) 3" eksos, 3 bar map sensor, grønndyser (bosch 803), rs500 intercooler, t34 turbo , og en pukkelrygg chip/ eller haldorsen chip. Då e du vell godt på vei ;-) understell e vell smak og behag. Selv har jeg gaz coilovers og det er rimelig stivt å kjøre på gaten med etter min mening :-/ Edited July 17, 2012 by carbon 4x4 cosworthE46 Touring
carbon Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 Stor turbo den bilen han har kjøpt :-) 4x4 cosworthE46 Touring
Christoffer Posted August 3, 2012 Author Posted August 3, 2012 Ja bilen er hvit. Den hadde litt knask fra før av 3" eksos, 3 bar map sensor, grønndyser (bosch 803), rs500 intercooler, større en orginalturboen kommer på over 4000rpm ,chipJeg må nok skaffe meg en ny turbo da den som står i bilen er litt slitt. Den lader også veldig seint. Ønsker en turbo som kommer raskt igang:)hvilken turbo bør jeg satse på da? 400hk er ett tall jeg har planer om å nå på sikt:)Kan jeg overhale den turboen jeg har også selge den? eller kan jeg slgee den med litt slark? Må finne ut hvilken turbo det er først...Skal bytte skiver foran og bak leste at det er Black Diamond som er tingen stemmer dette?
tomnsr Posted August 3, 2012 Posted August 3, 2012 (edited) Ja bilen er hvit. Den hadde litt knask fra før av 3" eksos, 3 bar map sensor, grønndyser (bosch 803), rs500 intercooler, større en orginalturboen kommer på over 4000rpm ,chipJeg må nok skaffe meg en ny turbo da den som står i bilen er litt slitt. Den lader også veldig seint. Ønsker en turbo som kommer raskt igang:)hvilken turbo bør jeg satse på da? 400hk er ett tall jeg har planer om å nå på sikt:)Kan jeg overhale den turboen jeg har også selge den? eller kan jeg slgee den med litt slark? Må finne ut hvilken turbo det er først...Skal bytte skiver foran og bak leste at det er Black Diamond som er tingen stemmer dette? Garrett GT 3071R er et godt valg. Alternativet er Garrett T34 turboen som sitter der orginalt. Tipper den er mye bedre enn den du har i dag. Edited August 3, 2012 by tomnsr
Christoffer Posted August 3, 2012 Author Posted August 3, 2012 Garrett GT 3071R er et godt valg. Alternativet er Garrett T34 turboen som sitter der orginalt. Tipper den er mye bedre enn den du har i dag. passer den rett på 2wd grenrør?må jeg kjøpe ekstern wastegate?
tommy w Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 Det er ikke sikkert det er turboen sin feil at den lader seint, men rett og slett at den er feil justert. Og hvorfor i all verden skal du bruke 2wd grenrør?Og ikke heng deg opp i tall, men hvordan bilen faktisk går. Er jo tross alt det som teller. Jeg har brukt Black Diamond og Ferrodo DS 2500 lenge og er kjempe fornøyd med det.Jeg ville dog anbefale å kjøpe Bilstein dempere istedenfor gule koni. Ønsker du bilen stiv så kjøper du Leda (Bajyoo track-spec) fjærer og litt mindre stiv så er fast-road godt alternativ Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now