Jump to content

Skropel Vectra B med el-feil (LØST)


Sierra-Ole

Recommended Posts

Som trådtittel beskriver, så har vi en Opel Vectra B her i tunet. Bror min var å henta den for ikke mange dager siden. Da han skulle koble anlegg i bilen enda det hele med at hverken blink-, varsel-, instrumenbelysning virker. Heller ikke CD-spilleren og funksjonene i dashbordet. Dvs. turteller, speedometer, tankmåler osv. Leste litt i Haynes manualen og såg litt på koblingssjema uten å bli noe særlig mer klok. Men det jeg har funnet ut er at det iallefall ikke kommer spenning fram til blinklysrele'ene. Er det noen her som har noen som hellst aning eller erfaring? Takker for ALLE tilbakemeldinger.

Edited by Sierra-Ole

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Opel!! http://www.bilopphogging.no/ :)

 

 

 

Vist det har vore tukla med annlegg så kan du begynne med pluss og minuspolen om den har god nok kontakt. Opel har eit meget vanlig problem med jordinga, tar du vekk ein ledning svikter fleire komponenter. Begynn og sjekk minus kabler og sikringer! Vist det blinker eller lyser av og til er det plusskontaktene.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Opel!! http://www.bilopphogging.no/ :)

 

Vist det har vore tukla med annlegg så kan du begynne med pluss og minuspolen om den har god nok kontakt. Opel har eit meget vanlig problem med jordinga, tar du vekk ein ledning svikter fleire komponenter. Begynn og sjekk minus kabler og sikringer! Vist det blinker eller lyser av og til er det plusskontaktene.

Det har vore tukla med anlegg, det fant jeg ut når jeg tok ut dashbordet! Så nå ryker ikke sikkringa lenger å allt virker, bortsett fra cd spilleren, men her la vi bare opp en ny kabel.

 

Ellers er jeg foresten enig me deg angående Opel. Fy f... for noe drit! :P

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...