Jump to content

Problemer med ratt-kontroll Ford Focus


Ullebergen

Recommended Posts

Skal nå fremover starte å sette inn annlegg i focusen. Bilen er en 2002 Ford focus Stv, med en JVC kw-r400 dobbel DIN spiller

Vil beholde alt så fungerende jeg kan, derfor så jeg meg nødt til å kjøpe en Rattfjernkontroll adapter.

Kjøpte denne adapteren.

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8694&katid=693&id=

 

Problemet er bare det, alt fungerer på cd-spilleren, men rattfjernkontroll adapteren nekter å fungere, men kan jo spille musikk ennå, så det er da hvertfall signal gjennom resten av iso-kabelen.

Har noen erfaringer fra disse adapterene, eller ser hva jeg har glemt?

Ifølge bruksanvisningen skulle hvertfall ratt-adapteren kobles inn til JVC spilleren med en jack plugg i aux- bak på spilleren.

 

Takker for alle svar

 

IMG_20120726_152704.jpg

 

IMG_20120726_152651.jpg

 

IMG_20120726_152608.jpg

Denne går ut av JVC spilleren min, og det er da logisk at denne skal en plass, men KORRRR?

 

IMG_20120726_152547.jpg

 

IMG_20120726_102427.jpg

 

IMG_20120727_085503.jpg

Slik ser hele adapteret ut hvertfall. Noen som ser om det er noe jeg har oversett ved kobling?

Edited by Ullebergen

Speed kills! Drive a volvo, live forever...

Link to comment
Share on other sites

Føler nå at "steering wheel remote" kabelen fra JVC spilleren skal til connects2 boksen, men der er det jo jackplugg nå. Må jeg avmantle jackkabelen og koble inn "steering wheel remote"? og da til hvilken leder? Som dere ser på bildet over, så er det 3 ledere ut fra boksen til Jackplugg.

Speed kills! Drive a volvo, live forever...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel bare 2 ledninger som går ut i selve jackpluggen, den tredje der er vel utenom? Ser ikke helt om den går i en sløyfe og inn i adapteret igjen, eller om den stopper under "teipen" der. Men ta en tlf til bilradio"spesialisten" og hør, eller sjekk med transmedia.no, han vet garantert hvordan dette fungerer ;)

Link to comment
Share on other sites

Har du funnet ut av dette?? Jeg har leita litt i div pdf her, og funnet ut at du ikke trenger jack kontakten (mest sannsynlig). Men før du klipper den av, så kan du prøve om du kan få koblet deg inn på den vite ledningen til jack kontakten, og koble steering wheel remote inn der, sjekk så om det funker UTEN å plugge inn jack`n i spilleren ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har du funnet ut av dette?? Jeg har leita litt i div pdf her, og funnet ut at du ikke trenger jack kontakten (mest sannsynlig). Men før du klipper den av, så kan du prøve om du kan få koblet deg inn på den vite ledningen til jack kontakten, og koble steering wheel remote inn der, sjekk så om det funker UTEN å plugge inn jack`n i spilleren ;)

 

 

All KUDOS til Cossiemk1!

Hverken Bilradio"spesialisten" eller 2connect forstod hva feilen var, og det endte bare opp med at jeg fikk tilsendt adapter etter adapter og mellomkabel til alle himmelens merker, så som en siste løsning når ingenting fungerte, tenkte jeg prøve det du sa cossie, og TADAAAA, all OK!

Takker for svar internetten!

Edited by Ullebergen

Speed kills! Drive a volvo, live forever...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...