Jump to content

Kjøpt ny Sierra, trenger litt hjelp angående et par ting.


Rious

Recommended Posts

Har vært å kjøpt meg en Ford Sierra Sapphire STV 1992 som har rullet dokumenterte 84.000km.

par ting som må freshes opp på den, bittelitt rust på den som skal pusses ned, men trenger ny front og bakfanger, da han 80-åringen som har eid den, har kjørt på alt han kunne se.

-Skal ha meg en sapphire frontfanger til den, men problemet er bakfanger, er de universal mellom sedan og STV?

-Må også ha meg et par baklykter da de også er sprukket, finnes det finere baklykter til disse eller er det noen som helst måte å gjøre de originale litt penere?

-Takvinge? finnes det?

-nye frontlykter, de originale er fine, men vil ha noe annet. tips?

-sideskjørt, er det noen forskjell på mine og cosworthen? (passer de til STV?)

-kanskje sette inn skinninteriør, MEN føler at det kan bli litt optimistisk å prøve å få tak i, med forbehold at det eksisterer.

 

har prøvd å google litt, men er ikke lett å finne, da bilen er 20 år gammel..

 

bilder kommer for den som vil se dem.

Link to comment
Share on other sites

Bakfanger på sedan og STV mener jeg ikke går overens. Pga "uthakinga" til bakluka + fanger til sedan er noe kortere.

 

Orginale lykter blir straks penere med litt soting og klar lakk. Ikke køl svart soting, men lett toning.

 

 

Framseter er vel likt på alle sierra, men baksetene må kanskje tilpasses noe?

Alltids noen som har skinn interiør til salgs.

 

edit; jeg har fremseter og bakseter liggende. ikke strøkne dog..

 

Farge er det på bilen?

Edited by Ørjan GS
Link to comment
Share on other sites

søk på ebay.co.uk på ford sierra estate så finner du en del :)

 

takk for tipset.

Skal ta å sjekke litt, fant en framfanger i england tidligere idag, til 280 pund. har ikke sett så veeeeldig mye på ebay.uk, men vært litt innom ebay.com, og fant alle de flotte "generelle multi styling shit og addons"

 

Bakfanger på sedan og STV mener jeg ikke går overens. Pga "uthakinga" til bakluka + fanger til sedan er noe kortere.

 

Orginale lykter blir straks penere med litt soting og klar lakk. Ikke køl svart soting, men lett toning.

 

 

Framseter er vel likt på alle sierra, men baksetene må kanskje tilpasses noe?

Alltids noen som har skinn interiør til salgs.

 

edit; jeg har fremseter og bakseter liggende. ikke strøkne dog..

 

Farge er det på bilen?

 

tenker du på framlykta eller baklykta nå, tipper du mener baklyktene.

Lurer litt på om det kanskje er noen som da har tilpasset en sedan skjerm på STV? som kan komme med innspill?

jeg regner ikke med å finne noen som helst annen bakfanger enn originale om jeg leter heller.

den er blå metallic, med noe lyseblått i interiøret også som forøvrig er 100% strøkent.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på bak-lyktene ja. En kamerat hadde det på en blå sierra stv en gang. Var ikke værst. Riktignok en base-farget bil, ikke metallic. Men vil tro det ser bedre ut på metallic lakk :)

 

Ja, tenkte på det samme, vil ikke klare å ha de originale lykta der, for å være heilt ærlig, så er nokk Sierra STV den styggeste STV jeg har vært borti.. fææææl hekk på denna saken, men det er en rå bil ellers!

Hvem vet, kanskje det blir en cossy av denne etterhvert også..

Link to comment
Share on other sites

Morette lykter, bad-look og cossi grill slår aldri feil :D

 

tenkte på akkurat det samme. det er rett og slett for rått til å si nei til..

 

edit1: ser for meg å montere angeleyes ringer inni de lykta der må bli bra.

Edit1: Er det mulig å ettermontere høydejustering? fant ikke noen bryter for detta i bilen min..

Edited by Rious
Link to comment
Share on other sites

tenkte på akkurat det samme. det er rett og slett for rått til å si nei til..

 

edit1: ser for meg å montere angeleyes ringer inni de lykta der må bli bra.

Edit1: Er det mulig å ettermontere høydejustering? fant ikke noen bryter for detta i bilen min..

 

Det e sykt rått, men ikke bøy panseret for mye da skraper det på lyktene :P Min bil det der ;)

 

Xenon bør holde ;)

 

morette, badlook, cossi grill og front fanger med leguna leppe, da har du en rå front! :D også GAZ coilovers så du får den nedpå bakken samtidig som du kan justere stivheten ;)

Skal du enda lengre så anbefaler eg poly foringer ;)

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Det e sykt rått, men ikke bøy panseret for mye da skraper det på lyktene :P Min bil det der ;)

 

Xenon bør holde ;)

 

morette, badlook, cossi grill og front fanger da har du en rå front :D også GAZ coilovers så du får den nedpå bakken samtidig som du kan justere stivheten ;)

Skal du enda lengre så anbefaler eg poly foringer ;)

 

hva skal jeg gjøre med de flotte viskerne som jeg har frampå lykta da? :P

Joa, men tror det blir xenon-look-pærer i nærlysa og full xenon i langlysa. skal prøve å holde meg lovlig denna gangen. :P

har funnet meg ny cosworth-grill til rundt 300,- så hær flyr penga idag.. :\ skulle jo bare bli en matpakke bil egentli.. hehe..

Link to comment
Share on other sites

hva skal jeg gjøre med de flotte viskerne som jeg har frampå lykta da? :P

Joa, men tror det blir xenon-look-pærer i nærlysa og full xenon i langlysa. skal prøve å holde meg lovlig denna gangen. :P

har funnet meg ny cosworth-grill til rundt 300,- så hær flyr penga idag.. :\ skulle jo bare bli en matpakke bil egentli.. hehe..

 

RIV vekk de viskerne! NÅ! :P

 

Kjøp LED pærer i parklys og hovedlys vell, parklys e billig på ebay :) har linker til det jeg bruker vist du vil ha det ^_^

 

Eg har 28 led's i alle 4 parklys, 80 led's i nærlys (dårlig sikt fremover) også har eg 35w 6000k xenon i grøftelys ;)

 

2012-07-11215724.jpg?t=1342050204

 

300kr på en grill og pengene flyr? Brukte litt mer eg sist uke.. stikkord: 200sx driftebil og 2jz motor ++++ :P

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommet til oss :)

Ser at du bor i Trondheim, og da vil jeg anbefale deg og ta deg en prat med den lokale avdelingen fra klubben :)

De er meget hjelpsom og har faste treff minimum en gang i månden med gocart kjøring, ford prat, mekke bil sammen, osv :)

De gutta der vet alt om det du lurer på og har mye deler på lager også til sierraen din ;)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...