Jump to content

Koble ut airbag på passasjersiden, mulig?


lunavoff

Recommended Posts

Er det mulig å koble ut de 2 airbagene på passasjersiden på noen som helst måte? Tenkte da på en ev. skjult bryter, kode, sikring etc?

 

Når fruen er alene med guttungen i bilen og skal kjøre et stykke så ville hun gjerne hatt barnesetet i framsetet, men det er en airbag i dashen og en over døra ser det ut til.

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Er airbag i dashen, SIPS og i setet hvis jeg ikke tar helt feil. Mener å huske at jeg hadde 6 airbag i min Mondeo(om jeg ikke husker helt feil).

 

Hvis du ser her: http://www.talkford.com/topic/93832-passenger-airbag-switch-off/ så ser det ut til at dette er noe som må programmeres av noen som har det rette utstyret til dette. Hvilket betyr at da skrur man permanent av Air bagen i passasjersetet inntil en programmerer det tilbake igjen. Som igjen betyr at når fruen din sitter der og du kjører, mens mini er i baksetet, så har ikke hun airbag.

 

Speil i baksetet er vel kanskje det beste å anbefale?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det kan stemme det. Leverte Mondeoen til Ford for å få fikset ryggesensoren for ørtende gang i dag og spurte om dette. De sa at de måtte sette på en motstand og programmere noe. Kom på 1500 - 2000kr og kunne reverseres når ungen ikke lengre trengte å sitte i forsetet lengre.

 

Men ja, det er en "liten" risiko om noen andre skal sitte der.. Får diskutere med sjefen hva som er viktigst ;)

 

Takker!

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jeg sjokkert, han fyren jeg leste om i England tok 750 kr for akkurat det samme. Da er det jo en selvfølge at det er dobbelt så dyrt i Norge.. As usual...

 

Men som du sier, ja er en liten risiko.. Men kan få fatale konsekvenser hvis det en dag skjer noe. Jeg har jo selv ikke barn, men når jeg får det en eller annen gang kanskje så skal mini sitte bak. Uansett. :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...