Jump to content

Kobling av tenningsretarder på dohc


Cossi4380

Recommended Posts

Er det noen som vet om det er mulig og koble tenningretarder på dohc,

som f.eks MSD eller EMS 6 sine retardere

evt. hvordan :)

Det er fullt mulig, ingen problem og en god løsning. Du bør imidlertid styre klar EMS som redarderer tenning på turtall i stedet for ladetrykk. :(

Personlig synes jeg at Crane og Mallory er bedre valg enn MSD sin BTR.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Okei, tror jeg går for MSD sin siden jeg faktisk kan fikse meg god pris på MSD deler.

Har lest litt på koblingsemaet på BTM'en men de viser egentlig bare hvordan det kobles med fullt MSD tenning kit,

men på linken nedenfor så sies det at styrestrøm til boksen skal styres over spluss siden av coilen :wacko: rekner med at det ikke stemmer, men har du noe ide hvor den skal kobles?

 

http://www.google.no/imgres?q=msd+btm&um=1&hl=no&sa=N&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=0TxqCJMpyX3gYM:&imgrefurl=http://honda-tech.com/showthread.php%3Ft%3D1564454&docid=5O7L5nlPAnRVMM&imgurl=http://img355.imageshack.us/img355/3843/newbitmapimage6ui.png&w=631&h=433&ei=iwRyUMXTHaeB4ATmzIDoDg&zoom=1&iact=rc&dur=538&sig=116210419664872859099&page=1&tbnh=131&tbnw=191&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:3,s:0,i:79&tx=134&ty=54

Link to comment
Share on other sites

på linken nedenfor så sies det at styrestrøm til boksen skal styres over spluss siden av coilen :wacko:

rekner med at det ikke stemmer,

men har du noe ide hvor den skal kobles?

Coilen lades med helt vanlig 12V strøm så denne kan fint brukes som styrestrøm.

Hvorfor ikke?

Javisst.

Enkelt forklart så har en slik boks 3 par med ledninger.

1. Det første og tykkeste paret med ledninger skal kobles rett på + og - på batteriet.

2. Det neste paret skal drive Coilen, helst MSD Blaster SS coilen.

3. Det siste paret er styrestrøm og tenningssignal inn til MSD boksen. Dette henter man fra de to ledningene som originalt var tilkoblet originalcoilen. :)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Okei, da forstår jeg :closedeyes: reknet med at coilen ikke greide og lade raskt nokk vis det ble forsinkelser på + siden men rekner med at det er derfor du anbefaler msd baster coil også Takk for hjelpen :)

Værsågod og lykke til.

Jeg anbefaler Blaster SS fordi det er en god 300 mA coil og i tillegg koster den bare $43. :)

En original coil, inkl. de oppskrytte LS1 og Audi 1,8T, leverer kun 50 mA.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...