Jump to content

Hattehyllehøytalere


HoelRacing

Recommended Posts

Har en sedan cosw med orginale høytalere på hattehylla. Disse har virkelig gjort jobben sin, og høres ikke særlig bra ut lenger. Noen som har bilder eller evt tips til hva som passer bra? Er ute etter høytalere som passer UTEN å måtte skjære i hattehylla, og det må se pent og orginalt ut :)

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil forbedre lyden litt, så dropper du høyttalere i hatthylla, og får deg noe bra foran i steden, og kanskje en liten sub baki. Lyd bakfra blir bare feil ;)

Konkurransemessig og teknisk lyd messig så stemmer dette, men i normal bruk har jeg aldri forstått poenget med att ikke lyden også kan komme bakfra.

 

Er kjent med argumentene om att en ikke står med ryggen til en konsert, osv osv, men i bilen er en jo ikke på konsert.

 

 

Trøbbelet med sierra og veldig mange andre biler er att om en kun skal ettermontere høytalere og bare ha lyden i front så sitter høytaler plasseringen i front alt for lavt. Diskanten blir nesten borte pga bilens kupe støy. Ingen hjemme høytalere har diskanten og mellomtonene plassert helt nede ved gulvet. Mens det har du faktisk i en Sierra.

 

Ved optimal plassering av høytalere er jeg helt enig med deg i att lyden kun skal komme forfra, men i en lett oppgradert bil synes jeg det blir mest riktig å ha både front og bak.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...