Jump to content

Ford Focus 2007mod, 120k service


kjakan2005

Recommended Posts

Har en Ford Focus 2006-7 st.vogn som har gått rett under 120 000km, og skal visstnok inn på 120k-service snart. I tillegg har jeg fått brev om EU-kontroll, så da må jeg jo ha den på service.

 

Noen som vet hva vi snakker om ved 120k service? Oljefilter, olje og tennplugger er nylig skiftet, så håper verkstedet ikke insisterer på å skifte disse (fordi dette sikkert er normal del av 120k service). Jeg har aldri skiftet reg.reim, så må nok skifte denne nå. Noen som vet hva 120k innbefatter og hva ca pris (grovt overslag) inkl reg.reim kan være? Må jo også vurdere om jeg skal ta den her i Norge eller i Sverige (noen som i så fall har gode tips på steder ikke så langt over grensen?)

Link to comment
Share on other sites

Start med å få en pris på f.eks mekonomen, meca etc etc på alt sammen, så hører du med Ford. Deretter så ser du hvem du har fått best pris hos, er Mekonomen billigere enn Ford, så skal Ford matche den prisen :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Dra til Sverige, alltid billigst.Slipper å betale momsen i Sverige hvis det er under 3000kr og du er der under 24 timer og 6000kr hvis du er der over 24 timer.Turessons bil ,ved årjeng.

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...