Jump to content

Vibrasjoner under pådrag


Gess

Recommended Posts

Jeg måtte nettopp bytte fjør på min 2004 modell Mondeo 2.0 TDCi. Dette er jo en hekkans jobb iallefall om man ikke har lyst til å løsne spindel og drivknute. I etterpåklokskapens tegn så burde jeg nok tatt av spindel fra nedre bærearm og aller helst løsnet boltene på foringene også. Uansett, etter at den nye fjøren nå har kommet på plass har jeg fått en vibrasjon i drivverket ved litt tung akselrasjon, spesielt med litt rattutslag. Det er jo forsåvidt enklt å unngå, bare la være å dra på på de to første girene, men av og til er man jo faktisk nødt. Det jeg lurer på er rett og slett hva som kan forårsake disse vibrasjonene. Kan jeg ha skadet akslingen? Jeg har opplevd lignende på en 1.8 bensin av samme årsmodell.

Vibrasjonen merkes bare ved stor belastning.

Jeg har tidligere merket disse vibrasjonene dersom jeg dro godt på etter å ha kjørt nedi en dump, altså med støtdemperne presset sammen. Er dette noe somer vanlig på Mondeo eller er min bil unik?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er svinghjulet. Det har jeg byttet før og den oppførte seg annerledes da. Er litt redd for at akslingen har fått seg en trøkk.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...