Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som vet hvor føleren til døra sitter som registrerer om døra er åpen eller lukket? Har problemer med at selv om døren er lukket står det i displayet at den er åpen... så er vel noe som er frosset men finner ikke noen knapp e.l inni dørene. Har tatt ut lyspærene til golvlyset og slått av taklysene for at ikke strømmen skal tappes helt.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Posted (edited)

Glemte å si at det gjelder bakdør. Det begynte etter kulda startet og vasket bilen på torsdag så merker at det er litt is rundforbi, trege håndtak osv. Er det ikke noen form for føler/bryter som registrerer åpen/lukket dør?

Edited by roddis

Posted

jo denne er intregrert i selve låsekassen som er inni døra (det er denne som holder døra igjen)... det var det eg meinte vis du misforsto...

trehjulsykel

Posted

Så det kan med andre ord hjelpe å sette bilen i en varm garasje eller lignende i et døgn eller to?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Posted

jo denne er intregrert i selve låsekassen som er inni døra (det er denne som holder døra igjen)... det var det eg meinte vis du misforsto...

I see...

Varm garasje hadde jo vært no ja :)

Posted

kan prøve med sånn låseolje med sprit som skal tine frøset låser å tømme rett inni låsekassen vis du kommer til. eventuelt noe tyn frostbestandig sprayolje

trehjulsykel

• 3 weeks later...
Posted

JA nå er begge bakdørene fryst... kan jeg pumpe på med WD40 inni låskassa?

• 4 weeks later...
Posted (edited)

Jeg får ikke til dette, har hatt den på Ford verksted og hvor de blåste reint og smurte opp. Gikk bare et par dager så var feilen tilbake. Jeg får lukket og låst men står indikert i converse at de er åpne og skjer kun i minusgrader.

Edited by roddis

Posted

Da skal den inn til full gjennomgang av tre låsekasser, femtimers jobb. Har heldigvis garanti enda.