Jump to content

IS -> 2.9


LM-Cossy

Recommended Posts

Har du sendt mail til vegvesenet?Ford kan du bare glemme, de mener bila skal være som de ble produsert:s ihvertfall den innstillinga de har her på hamar. Prøvde dette da jeg bygde om fra ohc gasser til is. Satt meg ned og skrev til vegvesenet og fikk en telefon ca 3-4 dager senere om at det ikke var noe problem og ble ønsket lykke til:) tror det er mer håp i det enn å ta det over telefon;)

 

Det burde vell holde med regnr/ chassinr på delebil? :)

 

Ja, vil tru det:)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Har du sendt mail til vegvesenet?Ford kan du bare glemme, de mener bila skal være som de ble produsert:s ihvertfall den innstillinga de har her på hamar. Prøvde dette da jeg bygde om fra ohc gasser til is. Satt meg ned og skrev til vegvesenet og fikk en telefon ca 3-4 dager senere om at det ikke var noe problem og ble ønsket lykke til:) tror det er mer håp i det enn å ta det over telefon;)

 

Ja, sendte mail til vegvesnet, (risløkka) snakketq med en som heter Trond Bohli, fikk til svar at ford måtte gå over bilen og se at alle endringer som må gjøres har blitt gjort osv. med delenr og alt,. Fra ohc gasser til is er litt annerleds da bremser og understell er likt, og om ikke det er likt øker du ikke effekten med mer enn 15% antageligvis derfor det gikk ganske lett. Men har hhørt om fler som har fått til disse byggene, men er vanskelig å oppdrive papirer. men når man kommer med en delebil, bu

Rde jo de på vegvesnet kunne blombere alt av understell og bremser og se at det blir bytta over. Da vet de jo at det er riktig, men det er tydeligvis ikke godt nok, alle deler som er forskjellinge skulle de ha ramser opp på liste fra ford, så de kunne sjekke med bilen, akselvekten blir også et problem da dette kun kan endres etter ford har skrevet at den kan det..

Noen har jo fått godkjent boa/bob i disse så vanlig 2,9 burde ikke være sååå ille å få til egentlig.

 

Hvis dea er noen her som har fått dette dette bygget godkjent, ta gjerne kontakt, hadde vært veldig morsomt å ha sedan 2,9

1987 Sierra 3dørs SS/kosebil (Prosjekt: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76725-1987-3dørs-ss-kosebil/)
1990 Sierra Sapphire Sedan 2.0 IS
1990 Sierra MK2 XR4i
1990 Sierra DOCH

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...