Jump to content

Hardy-kobling ford sierra 2.9


EEH

Recommended Posts

Bakhjulstrekk har ikke lik kobling som 4wd Cosworth ihvertfall..

 

Men det du sier stemmer nok sikkert. Bakhjulstrekk MT-75 har ikke lik som 4wd MT-75.

 

 

Cosworth racing har helt rett hele veien.

 

P1040670.jpg

 

Den til høyre er den typen jeg har på bilen, med sentrering i midten, den til venstre er den typen jeg fikk når jeg prøvde å bestille. Boltsirkelen passer ikke, den er for tynn og mangler sentrering.

 

Mvh Espen

Edited by EEH
Link to comment
Share on other sites

Litt rart at du har den. Ford har sagt er kun Sierra Cos 4wd som har den.. Menmen.. Da vet vi det ;) Det du kan gjøre, er å bytte armen ut fra girkassen til den andre typen. Da passer også den andre typen kobling :)

 

Ellers må du kjøpe en slik i alu jeg har kjøpt og prøve det..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Cosworth racing har helt rett hele veien.

 

P1040670.jpg

 

Den til høyre er den typen jeg har på bilen, med sentrering i midten, den til venstre er den typen jeg fikk når jeg prøvde å bestille. Boltsirkelen passer ikke, den er for tynn og mangler sentrering.

 

Mvh Espen

 

Den til høyre ligner mistenkelig på Granada/ Taunus- typen. Sentreringa finnes, så boltmønster og tykkelse er avgjørende. akkurat nå finner jeg kun en som er avbildet med sentrering.

Min link

 

Denne er med splines (23(25???)tenner, som T5 bla.). Boltmønster og dimensjoner kan sammenlignes... Edit: Men i svarte;det bildet viser heller ikke noen vesentlige mål. Jeg skal måle og sjekke litt seinere i dag og poste hvis jeg finner noe vesentlig informasjon....

 

Finnes det en post med dimensjonene på Hardy- koblingen som etterlyses? Hvis ikke, kan EEH poste det her???

 

 

 

RSE

Edited by Caprimaniac

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Den til høyre ligner mistenkelig på Granada/ Taunus- typen. Sentreringa finnes, så boltmønster og tykkelse er avgjørende. akkurat nå finner jeg kun en som er avbildet med sentrering. Denne er med splines (23t, som T5 bla.). Med boltmønster og dimensjoner kan sammenlignes...

Min link

RSE

 

Den ligner kanskje, men er ikke lik de du nevner :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Nei, de "løse" hardy'ene til Taunus/ granada har heller ikke sentreringslager. Men denne har og er oppført til Sierra: Min link

 

Det KAN VÆRE at du kan rive ut den utgående splinen av MT75- kassa og tre i denne. Hvis dere gir meg noen mål, så skal jeg sjekke om dette stemmer....

 

 

MVH RSE

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...