Jump to content

kjøpstråd


D.Toft

Recommended Posts

Knekte fjærer forran, ulyd i hjullager bak,lenkarmer forran, virvelspjeldene i innsugsmanifoil, bremseslanger bak, tenningsfusk(ofte coil) Sjekk for rust i flensene nede på dørene spessiellt, også flenser på innsiden av panser, område der bakfanger ligger ann mot bakskjermene. Dette jeg kommer på i farten, sikkert noen som har noe å tilføye :)

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Vi pleier å skifte komplett innsugsmanifoil, som oftest når folk kommer inn og klager på raklelyder :P Koster en del for ny manifoil, og vet du får kjøpt nye løse spjeld, men har ikke noe erfaring med å bare sikfte spjeldene. Mulig noen her inne som har gjort det. Kan uansett være greit å forsikre seg om at disse er i orden! Har vært borti et par motorer der det har kommet biter inn i motor som har ført til havari. Er de dårlige er iallfall min erfaring at du hører det ganske greit på tomgang, og ved gass/akselrasjon :) Vet ikke om det er noen suksess i å bare fjerne spjeldene, desverre.

Edited by HoelRacing

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Pass på rusten selvfølgelig. På min når jeg kjøpte den var det problemer med hev/senk funksjonen på sete, setefestet sviktet etter tid.

Så er det jo greit å sjekke at låsene funker som de skal, låsen + mikrobryter på bakluka.

Låsen til panseret bør jo funke :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...