D.Toft Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 vurderer mk3 stv for tiden. har en 2001 modell på hånd.hva er svakhetene på dem her?er ute etter 2liter bensiner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Knekte fjærer forran, ulyd i hjullager bak,lenkarmer forran, virvelspjeldene i innsugsmanifoil, bremseslanger bak, tenningsfusk(ofte coil) Sjekk for rust i flensene nede på dørene spessiellt, også flenser på innsiden av panser, område der bakfanger ligger ann mot bakskjermene. Dette jeg kommer på i farten, sikkert noen som har noe å tilføye 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 stort sett bagateller altså. men, virvel spjeld i innsuget? hvem hva hvor? ehh, ok, litt reesearch, og:http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Inlet_Manifold_Fault_-_Duratec så da er det "bare" å fjerne dem da?best å bare ta dem før evt skader skjer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 (edited) Vi pleier å skifte komplett innsugsmanifoil, som oftest når folk kommer inn og klager på raklelyder Koster en del for ny manifoil, og vet du får kjøpt nye løse spjeld, men har ikke noe erfaring med å bare sikfte spjeldene. Mulig noen her inne som har gjort det. Kan uansett være greit å forsikre seg om at disse er i orden! Har vært borti et par motorer der det har kommet biter inn i motor som har ført til havari. Er de dårlige er iallfall min erfaring at du hører det ganske greit på tomgang, og ved gass/akselrasjon Vet ikke om det er noen suksess i å bare fjerne spjeldene, desverre. Edited March 8, 2013 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 å bytte manifoil skjer ikke hva er dem flapsene der for? suksessen i å fjerne dem er at du ikke får problemet igjen om den bruker litt mer på milen, må man tolerere.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Pass på rusten selvfølgelig. På min når jeg kjøpte den var det problemer med hev/senk funksjonen på sete, setefestet sviktet etter tid. Så er det jo greit å sjekke at låsene funker som de skal, låsen + mikrobryter på bakluka. Låsen til panseret bør jo funke [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40238479 litt rust på fører dør, nede, røket waier i fører dør, eksos lekkasje rett før kat, var en pakning og bolter mente han. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now