Tralten Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Er på jakt etter 0280 150 219 (fra 2,8 EFI) eller tilsvarende dyser som gir ca 225 HK og 2,8 veiv..Håvard91539084 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Jeg har dyser fra 2,8 efi, men gir de nok til 225 hk da? Jeg har nok seks dyser fra 2,0 dohc også. De er litt større. Hvilke planer har du for motorstyring? Hva skal du med 2,8 veiv?Du har jo ei rimelig strøken ei snart 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tralten Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Har tenk å prøvemontere en vanlig 2,9 pga. mye ekstra som el. anlegg, eksos ++++ mens jeg bygger den motoren jeg skal bruke. Vil prøve den med torboen og har forstått av RS 1000 at disse dysen gir nok. Dersom jeg kommer over en ekstra veiv, vil jeg sette på den for å komme ned på kompen... Dette blir bare midlertidig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 På grunnlag av egene erfaringer så vil jeg fraråde deg å begynne med sånne midlertidige greier. Det koster mye tid og en del penger da du hele tiden kommer til å utvikle den midlertidige motoren. Til slutt går den nesten like bra som den som skal inn, og da er hele gleden borte. Her får du bare ett langt halvdårlig glis som isteden kunne vært ett kjempestort hurra hvis du kunne hatt tolmodighet til å vente til du har alt på plass. Dessuten så skrur du deg fort lei, så gleden er blitt til ett ork den dagen du har grom motoren klar.Det er mange eksempler innpå her på at gromprosjektet blir satt bort og glemt fordi det midlertidige greiene blir selve prosjekt etterhvert. Jeg er ikkeno unntak. Se bare på den svarte bilen du har kjøpt motoren fra. Det eneste fornuftige er å sette inn en motor for å bygge alt på imens du venter på deler, eller penger til andre ting. Demonter gjerne veiv og stempler slik at den på ingen måte er mulig å starte "dummy" motoren 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Hei. har strøken 2.8 veiv med org råder med smidde stempler 94mm kjørt minimalt,blokka ser fortsatt nyborra ut.men lagring feil har gitt rust i syl,så dermed er dette deler til overs,ballansert med bob vekter .følger med reimhjul foran xr4x4 og svinghjul som er ballansert sammen. 5000kr. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now