Jump to content

Dyser og veiv til V6.


Tralten

Recommended Posts

Jeg har dyser fra 2,8 efi, men gir de nok til 225 hk da? Jeg har nok seks dyser fra 2,0 dohc også. De er litt større. Hvilke planer har du for motorstyring?

 

Hva skal du med 2,8 veiv?

Du har jo ei rimelig strøken ei snart ;)

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Har tenk å prøvemontere en vanlig 2,9 pga. mye ekstra som el. anlegg, eksos ++++ mens jeg bygger den motoren jeg skal bruke. Vil prøve den med torboen og har forstått av RS 1000 at disse dysen gir nok. Dersom jeg kommer over en ekstra veiv, vil jeg sette på den for å komme ned på kompen... Dette blir bare midlertidig.. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

På grunnlag av egene erfaringer så vil jeg fraråde deg å begynne med sånne midlertidige greier. Det koster mye tid og en del penger da du hele tiden kommer til å utvikle den midlertidige motoren. Til slutt går den nesten like bra som den som skal inn, og da er hele gleden borte. Her får du bare ett langt halvdårlig glis som isteden kunne vært ett kjempestort hurra hvis du kunne hatt tolmodighet til å vente til du har alt på plass. Dessuten så skrur du deg fort lei, så gleden er blitt til ett ork den dagen du har grom motoren klar.

Det er mange eksempler innpå her på at gromprosjektet blir satt bort og glemt fordi det midlertidige greiene blir selve prosjekt etterhvert. Jeg er ikkeno unntak. Se bare på den svarte bilen du har kjøpt motoren fra.

 

Det eneste fornuftige er å sette inn en motor for å bygge alt på imens du venter på deler, eller penger til andre ting. Demonter gjerne veiv og stempler slik at den på ingen måte er mulig å starte "dummy" motoren :)

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei. har strøken 2.8 veiv med org råder med smidde stempler 94mm kjørt minimalt,blokka ser fortsatt nyborra ut.men lagring feil har gitt rust i syl,så dermed er dette deler til overs,ballansert med bob vekter .følger med reimhjul foran xr4x4 og svinghjul som er ballansert sammen. 5000kr.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...