Jump to content

galt med styringa


sierraxr4i

Recommended Posts

ja en plass må det jo være slark.. den ene styrekulen var det litt slark i.. kan være det er i styrestaket som du sa.. må sjekke dette.. har byttet foringene i stabstaket.. ingen andre.. noen andre jeg bør bytte?

 

 

felgene er igrunn ikke til salgs men selger jo til en pris jeg liker:)

Link to comment
Share on other sites

ja en plass må det jo være slark.. den ene styrekulen var det litt slark i.. kan være det er i styrestaket som du sa.. må sjekke dette.. har byttet foringene i stabstaket.. ingen andre.. noen andre jeg bør bytte?

 

 

felgene er igrunn ikke til salgs men selger jo til en pris jeg liker:)

Du bør bytte de det er slark i! Finn et spett eller stor skrutrekker og bend litt her og der rundt foringene for å se! Lettest om du kommer deg under bilen..

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

ålrait... får ta den opp på grava å titte litt... like skummelt hver gang.. begynner å bli mye rust under der nå:P

får satse på det er styringen det er no galt med så jeg slipper å selge felgene mine ijenn:)

finner nåkk ut av det.. takker og bukker for alle svar:)

Link to comment
Share on other sites

fant ut hva som var problemet i dag.. der styrestaket går ned i styre snekka var det noe merklig.. mye slark der. så ut som det var et lager der med en mutter utpå.. noen måte det går ann å stramme dette på? tørr ikke begynne å skru på mutteren før jeg er sikker:) eller hva må jeg bytte?

Link to comment
Share on other sites

fant ut hva som var problemet i dag.. der styrestaket går ned i styre snekka var det noe merklig.. mye slark der. så ut som det var et lager der med en mutter utpå.. noen måte det går ann å stramme dette på? tørr ikke begynne å skru på mutteren før jeg er sikker:) eller hva må jeg bytte?

Hei!

Er det plastmutteren med noen "rare" spor i du mener? Den som står skrudd inn i tannstanga, diameter på 4 cm eller deromkring? Den kan du stramme til det ikke er mere slark, men sjekk at rattet går lett til begge sider (helt til det stopper) tterpå..

Er ikke sikker på om dette er likt på alle, men noen har i alle fall denne plastmutteren. Man skal egentlig bruke et spesialverktøy til å skru den men det går som regel greit med et par flatsporede skrutrekkere..

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

slik ser det ut inder der.. noen som vet om det går ann å stramme opp den mutteren der for å få mindre slark? eller må noe byttes.. prøvde å stramme litt i dag med den satt gått.. turte ikke dra til så veldig heller før jeg er helt sikker på om det går ann å stramme:)

Link to comment
Share on other sites

slik ser det ut inder der.. noen som vet om det går ann å stramme opp den mutteren der for å få mindre slark? eller må noe byttes.. prøvde å stramme litt i dag med den satt gått.. turte ikke dra til så veldig heller før jeg er helt sikker på om det går ann å stramme:)

Hei!

Har du fjernet et deksel før du tok det bildet?

Tror ikke det er likt som jeg har det, mener den som er til å stramme sitter "på oversiden".

Er mutteren festet i akselen som kommer fra rattstammen?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...