Jump to content

Gåen Clutch?


eppa

Recommended Posts

Hei,

 

lånte ut Rangeren min til naboen i går, han skulle flytte en 2 tonns lift.

 

Når jeg fikk bilen tilbake luktet den veldig sterkt. Litt som om noen hadde tent på noen "sure sokker". Lukten var kraftig rundt hele bilen, ekstra sterk inne i bilen.

 

Har alltid lurt på hvordan svidd clutch lukter, mistenker at jeg nå vet det...

 

Synes også at clutchen nå tar mye lengre ute, men den virker fremdeles fint (ingen sluring når clutch pedalen er ute).

 

Er dette noe jeg bør ta den inn på verksted å sjekke, eller bare å kjøre til clutchen evt slutter å virke?

Link to comment
Share on other sites

denne opperasjonen koster for noen lapper så det lønner seg nok å kjøre med det. skal være selvjusterende clutch på denne.

 

flott, da prøver jeg det. tenkte det var greit å spørre i tilfelle det er noe katastrofalt som kan gå gale ;P

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt litt kjipt at nabon din mest sansynelig har redusert clutchens levetid en go del tusen km.....

men du er en snill nabo da :P

 

Var litt frustrerende, ba han bruke lavserie, han bruker ofte Ranger i jobben, så tok det for gitt at han skjønte hva det betydde. Han sa etterpå at han hadde brukt 4H (ikke lav), og at han måtte slure mye. (Ikke rart så høyt den er giret i H..)

 

Men, ikke akkurat lett å kreve han for penger så lenge den ikke røyk mens han brukte den..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...