Jump to content

Ny mondeo mk3


casey

Recommended Posts

Hei!

 

Etter en mk2 og to mk1 har jeg oppgradert til en mk3, nærmere bestemd en 2001 2.0 diesel, 90hk.

 

Den har 285' på telleren. Interiørmessig er det ikke mye som kan si at den har rulla så mange km, utvendig er den pen, men en sprekk i fangern bak (finnes det mange mondeoer uten?) og lokkene til slepefestene er borte. Ellers er den fin, med en hærlig, klar blåfarge.

 

Men det er såklart noen skår i gleden:

 

1. Da jeg fikk bilen stod slepeøyet skrudd i slepefestet foran. Da jeg skulle skru dette ut, var det nesten ikke til å rikke, og når det endelig kom løs, hadde det vridd seg og knekt av midt i gjengene - altså må det stå en del igjen. Ideer til åssen jeg får dette løs?

 

2. Den lugger litt ved pådrag rundt 2500 omdr, og spesielt i andregiret. Ikke mye, bare et lite rykk, og ikke alltid. Noen som vet hva det kan være?

 

3. Fjernkontrollen til sentrallåsen/alarmen er ødelagt. Ford vil ha 1300 kr for en ny. Er dette noe jeg må bite i meg, eller får man tak i slikt andre steder rimeligere?

 

4. Det er registerkjede på denne motoren, ikke sant?

 

5. Antenna på taket er knekt. Åssen får jeg løsna foten?

 

6. Jeg ga 22000 for denne herligheten - Var det lurt, eller har jeg blitt lurt? =)

 

 

Takker på forhånd for all hjelp og tips =)

 

mondeo1.jpg

Link to comment
Share on other sites

- Skrudde du feil vei? er links gjenger på slepekroken.

 

- Vanskelig å si. Kan være egr, dyser osv..

 

- Får den billigere på ebay.co.uk

 

- Registerkjede på denne ja

 

- Vipp ut taklampa. Så kommer du til skruen som fester antenna (torx)

 

- Vet ikke om prisen er høy/lav. Se på finn.no så ser du hva de ligger til.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...