Jump to content

Fjerne sidelister på MK3?


Momentum

Recommended Posts

Vurderer sterkt å fjerne sidelistene mine ettersom det er steinsprut og flassing på begge sider.

 

Har sett andre Mk3 her inne uten men om de er limt eller om det er hull i dørene for klips er det eg lurer på, blir litt mye jobb med å sveise igjen hull og utbedre lakk osv.

 

Hvis de er limt, blir det mye fargeforskjell hvis eg fjerner de mtp at lakken bak ikkje har blitt utsatt for sollys og vask o.l. ?

Link to comment
Share on other sites

De var limt på min 1996 Mk1, det er de også på min 2004 Mk3, men tør ikke si noe sikkert siden 2001 er før facelift å har muligens andre lister. Om de er limt og du har hvit bil så bør du være obs på at limet som er brukt kan ha gjort lakken mere gul (håpløst å pollere bort er det også) under listene. Du har ikke vurdert å lakke de I same farge som bilen da?

 

Har 2005 mod så regner med at de er limt der og, har platinum metallic (Gull) så trur ikkje limet misfarger noe der men tenkte mer på at lakken under gjerne så mer ut som ny og kom til å skille seg ut ifra resten av bilen.

 

Så heller at eg slapp å omlakkere listene og heller få en litt mer "Clean look" ;)

Link to comment
Share on other sites

Listene sitter limt. men vær oppmerksom på att det kan hende att dørene dine har blitt lakkert opp igjen med listene på (det var ene døra mi )og da blir det en kant etter lista. men viss det er det og du ikke syns det er noe pent så er det jo bare å lime på igjen listene :)

Link to comment
Share on other sites

Listene sitter limt. men vær oppmerksom på att det kan hende att dørene dine har blitt lakkert opp igjen med listene på (det var ene døra mi )og da blir det en kant etter lista. men viss det er det og du ikke syns det er noe pent så er det jo bare å lime på igjen listene :)

 

Var nettopp ute og så på de, dro litt i de sånn at eg klarte se der de var limt, trur ikkje eg hadde klart å sett det om det hadde vært lakkert oppå.

Link to comment
Share on other sites

Då var listene vekke, verste med det var limet men hadde heldigvis 3M sin sitrusrens.

 

Når eg likevel holdt på tok eg "TDCI" og "MONDEO" logoen bakpå, vurderte å ta emblemet og mtp at det er begynt å flasse etter noe steinsprut eller noe men venter til eg har fått inn et nytt ett.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

image_zps33928f76.jpg

 

 

Ble litt tull med photobucket men fikk endelig bilde ut, her er rett etter listen er fjernet ;)

Du ser det ikkje så bra på bildet men må grovpoleres etter fjerning da det er mye merker rundt.

Edited by Momentum
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...