Jump to content

Momentum

Gjest
  • Posts

    44
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sotra
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Momentum's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. Så då er batteriet utelukket. Har no nett fylt på STP sin dyserens så får se om det har noe for seg. Hvis Ikkje det blir noe bedre så blir det vel diagnose og evt sletting av feilkoder på verksted. Alle dysene ble skiftet og programmert hos Ford verksted for ca 1,5 år siden så har mine tvil på det.
  2. Ja då var det målt, viste 12,15V før oppstart, når den sto å gikk var det 14,55V. Er 12,15V lite?
  3. Motortemp virker Ikkje til å spille noe særlig rolle. Skal prøve dyserens, funker ikkje det må det vel bli nye glødeplugger eller batteri.
  4. Tja trur no det. Vannivået er greit men cellene begynner å se litt eiret ut nedi der. Men hva spenning skal normalt et batteri når bilen Ikkje står å går? Hadde et nytt batteri fra biltema her for noen uker siden å da viste det 12,55V
  5. Når eg starter bilen går den først og hoster på 400-500 omdreininger i alt fra 2 til 10 sekund mens batteri og motor symbolet lyser, derretter blir turtallet normalt og symbolene slukkes og alt er fint. Om motor er kald eller varm har ingenting å si. Før skjedde dette av og til men no etter eg skiftet dynamo så skjer det omtrent hele tiden. Har fått råd om at hvis jording mellom motor og ramme er dårlig kan dette være problemet mtp at dette er jording til dynamo, men noen som vet hvor denne er?
  6. Får ikkje du opp noe feilmelding ved å gjøre det på denne måten? Det er den tynne slangen du snakker om sant? Får ikkje du opp noe feilmelding ved å gjøre det på denne måten? Det er den tynne slangen du snakker om sant?
  7. Som eg skrev i første post her for en stund siden oppga eg forbruket mitt til å være ca 0,57 pr/mil, dette var det som stod i kjørecomputer men for en liten stund siden gikk forbruket ned i 0,53 pr mil. Synes det var litt rart mtp at eg kjørte korte turer med mye rundkjøringer, kryss o.l. så eg fylte opp tanken og nullstilte telleren og kom seinere fram til at eg faktisk brukte 1 dl mer enn det som kjørecomputeren oppga, altså 0,63 pr mil. Noen som har vært borti lignende? Dette gjør jo at både forbruk og kjørelengde i kjørecomp blir feil, noen måte å fikse det på? Kor blir forbruket registrert? I dieselpumpe, filter, dyser?
  8. Etter bilde å dømme sku det no neste sett ut som du svingte svakt mot høyre...med bakdekket =b Rart du får feil camber når det ser ut som staget er bøyd beint inn mot chassis då?
  9. Ja det er ofte originaldeler er rimligere enn man tror hos Ford. Men sånn som det staget ser ut, sto bakdekket rett ift bilen? eller svingte det litt innover? edit: ser no at du skrev i førstepost at hjulvinkler var helt på bærtur, men med mye eller, har du kunne kjøre med bilen?
  10. Tenkte det kunne vært greit å få en tråd med oversikt over drivstoff forbruket til de ulike typene Mondeo der ute,er f.eks greit å kunne sammenligne din egen bil med en lik slik at man kan finne ut om forbruket er høyere enn det burde være. Enten du har stasjonsvogn, sedan, coupè med enten diesel eller bensin motor så kan du legge ut forbruket du har på: - Blandet kjøring - Langkjøring - Bykjøring - Forskjell i forbruk fra sommertid til vintertid med eller uten dieselvarmer - Forskjell med og uten chip I tillegg til dette kan du og oppgi om du har hatt henger/campingvogn bakpå eller tungt lastet bil. Min Mondeo 2.0 TDCI - 2005 Stv - 115hk - 148.000km - Blandet pr idag: 0,57 pr/mil - Laveste noen gang: 0,49 (Slutten av forrige vinter, med dieselvarmer) Bilen relativt lett lastet.
  11. Vet ikkje med selve lageret men å få ut hub'en sammen med dempertårnet tar gjerne 30-40 min forutsatt at du har alle verktøy som endeleddsavtrekker og avdrager til å presse drivakselen ut av hub'en. Fremgangsmåten her finner du på guiden - Bytte fjører/dempere på MK3.
  12. Hadde på lokale ford verkstedet, til 209,- pr stk så då var det problemet løst
×
×
  • Create New...