Jump to content

Fusker og smeller mettalisk på lavt tur tall


LoSLucifer

Recommended Posts

Har etter et clutch bytte på min Ford Focus 2000 merket at den har begynnt å fuske skikkelig om jeg har litt lite turtall. Dette gjelder alle gir. Før mener jeg å kunne kjøre helt ok ned til 12-1400rpm og gi gass uten problemer/fusking men nå fusker den en 2-3 host før den kommer seg og tar opp fart.

 

Dette mener jeg er mer merkbart nå etter clutch bytte men kan være at jeg forestiller meg dette. Merker også at det smeller skikkelig mettallisk lyd om jeg prøver å ta igang på litt lavt turtall på 1-2 gir. Altså det smeller GODT. ikke fra potta men under bilen / motor rom.

 

Noen tips til hva dette kan komme av? Eventuellt hva jeg bør sjekke? Er utrolig irriterende å ha den slik og måtte ruse opp motoren for å kunne starte i lyskryss osv. hehe.

 

*Sist repp på verksted*

Byttet meget slitt clutch.

Byttet clutch/gir olje og noe ringer samt den hydrauliske delen som drar/dytter unna platene.

Link to comment
Share on other sites

Hvem motor har du? På de mindre motorene sitter det et støttelager på motor som er til drivaksel på passasjersien. Har de montert alle motorfester? Ta deg en titt under bilen og prøv å dytt på motor. Hvis du skal heise opp bilen SETT DEN PÅ BUKKER!!! Fusking kan være vacum slange som ikke sitter på skikkelig. Er lett å glemme å feste eller sette det riktig

Link to comment
Share on other sites

jeg ville levert bilen ditt og sagt at noe var galt etter dem hadde fiksa bilen ;)

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

mk2.Xr2.16v: Kan ikke veldig mye om dette men det er en Zetec 1.6 Motorkode: FYD* Motoreffekt: 74. ( ut i fra mekonomen sine sider )

Ang hva jeg bør se etter har jeg ikke peeeeiling på hvor jeg skal se etter noe vacum slange eller motor ferster. hehe. Men skal ta en titt nedi der for å se om jeg ser noe unormalt også får jeg ta noen bilder og høre med dere.

 

ST225.350: Det er nok gått litt for lang tid nå syns jeg til å klage på det.. Eller? bør jeg det? Jeg vet jo ikke hva som faktisk er galt... og OM det kom etter de var på den.

 

Hadde vært så nice om noen av dere på forumet hadde bodd i nærheten og ville sett på denne kjærra. hehe. Se over om det er noe som bør fikses osv.

Link to comment
Share on other sites

mk2.Xr2.16v: Kan ikke veldig mye om dette men det er en Zetec 1.6 Motorkode: FYD* Motoreffekt: 74. ( ut i fra mekonomen sine sider )

Ang hva jeg bør se etter har jeg ikke peeeeiling på hvor jeg skal se etter noe vacum slange eller motor ferster. hehe. Men skal ta en titt nedi der for å se om jeg ser noe unormalt også får jeg ta noen bilder og høre med dere.

 

ST225.350: Det er nok gått litt for lang tid nå syns jeg til å klage på det.. Eller? bør jeg det? Jeg vet jo ikke hva som faktisk er galt... og OM det kom etter de var på den.

 

Hadde vært så nice om noen av dere på forumet hadde bodd i nærheten og ville sett på denne kjærra. hehe. Se over om det er noe som bør fikses osv.

 

 

Skal ned til oslo på søndag og blir der i 10 dager, er ved løvenstad store deler av tiden.. om du bor i nærheten der ;)

Edited by ST225.350

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...