Guest escort-pick-up Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 jeg tenker å kjøpe en xr3i motor, den har gått 185000 er d langt eller hvor langt går den før den tar kveld, å hvor ofte skifter man reg reim på den, har en 1,6 som skal skiftes på 25000, er d d samme på xr3i. skulle betale 2000 for motor efektanleg + div intriør (spidometer, dørtrek) jeg syntes d var billig, er d d.hva må jeg være obs på me tanke på motor. kan noen hjelpe meg noen som vet vor mange pick upper som er registrert, finer svært lite info om den
hår ball Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 er vell som regel cam`ene som tar kvelden på disse... begynner å kakkle... Men prisen er ok, får jo effektanlegg og greier på kjøpe, men om jeg hadde byttet ut en vanlig 1,6 mot en xr3i er heller uvist...
Guest Mr.Escort Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 ventil løfterne er vel ikke av de beste.....mye som ikke er av det beste....men artige motorer som går bra hvis du får ordentlig sprut i de....
Guest escort-pick-up Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 hva vil dere anbefale meg å jøre da, syns den drar litt for lite den motorn jeg har 1,6. men går d ann å opgradere den da, men har litt lite penger så d er ikke stort jeg har råd til. eller er d noe andre motorer som går ann, biln veier 890 kilo så den trenger ikke så mange hester trur jeg. arti er d nå å har jo 17" å blafjerer bak så den ligger gått på veien, nesten som gokart hehe takker for rådene jeg har fått.
Guest escort-pick-up Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 mye jobb for lite effekt er det ikke?<{POST_SNAPBACK}>er d ikke ca75 hk i 1,6. å ca 100på xr3i + merre bunn drag. har litt lite peiling på ford motorer
Robox Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 er det gasser eller innsprøytning? mener på det skal være 90 hk i 1,6...
Guest xsiv Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 webere liker vi litt slitsomt og kjøre med i lenga da men. heeeeerlig lyd.
Guest escort-pick-up Posted May 28, 2005 Posted May 28, 2005 er det gasser eller innsprøytning? mener på det skal være 90 hk i 1,6...<{POST_SNAPBACK}> d er en mekanisk gaser ja. men d er en spesiel gaser har ikke set en slik før i tileg så har jeg noe rart som heter ac men som går på manifoyln, har ikke peil på ka d er, ingen av kompisene heller, muli at d er retur olje+eksos det er den svarte boksen ved bremsekraftforsterkern.
Robox Posted May 28, 2005 Posted May 28, 2005 aldri sett før jeg heller.. ville gjort som focus sa... webere, kam, eksos og konfilter med kaldluftfeed... pluss noe nøye planlagt porting så er du igang... sinnsykt mye jobb å bygge fra gasser til innsprøytning iallfall.. bare så du vet d....
Guest escort-pick-up Posted May 28, 2005 Posted May 28, 2005 ville gjort som focus sa... webere, kam, eksos og konfilter med kaldluftfeed... pluss noe nøye planlagt porting så er du igang... hva er kaldluftfeed? 1.6sport hva er d som er dær da, har mulihet til å få tak i d å.
Robox Posted May 28, 2005 Posted May 28, 2005 ville gjort som focus sa... webere, kam, eksos og konfilter med kaldluftfeed... pluss noe nøye planlagt porting så er du igang... hva er kaldluftfeed? 1.6sport hva er d som er dær da, har mulihet til å få tak i d å.<{POST_SNAPBACK}> kaldluftfeed vil bare si at du skjermer luftfilteret av fra motorvarmen og leder en slange med god indre dim. fra fronten av bilen og inn til luftfilteret så motoren får kaldest mulig luft... jo kaldere luft jo flere hester.. dette fordi kaldere luft tar mindre plass så det er plass til mer luft og mer bensin... 1,6sport er jeg ikke helt sikker på, men mest sannsynlig er det bare litt styling og muligens litt bedre seter som er forskjellen.. hvis det er innsprøytning ville jeg heller tatt xr3i'en... bare så du er klar over det så er forgassermotorer gunstigere å trimme enn insprøytning såfremt du holder deg til N/A(uten noe tvangsmating av luft)... men en ting som jeg ikke kan svare på.. er xr3i toppen noe vassere enn vanlig 1,6? i så tilfelle kunne det jo kanskje vært en ide å sette xr3i topp på en gasser 1,6...
Guest escort-pick-up Posted May 28, 2005 Posted May 28, 2005 hmm d hørtes ikke domt ut, hjertli takk for opplysninger. men er d noen andre som vet va den svarte boksen ved bremsekraftforsterkern er går fra eksosmanifoln til den svarte boksen med et filter, på loket står d ac
Guest Trond Posted May 29, 2005 Posted May 29, 2005 hmm d hørtes ikke domt ut, hjertli takk for opplysninger. men er d noen andre som vet va den svarte boksen ved bremsekraftforsterkern er går fra eksosmanifoln til den svarte boksen med et filter, på loket står d ac<{POST_SNAPBACK}> ser ut som EGR system.
RHeskja Posted May 29, 2005 Posted May 29, 2005 Rsturbo i en pickup hadde vert fett.... hadde planer om å hive inn rst motoren min i courieren men tvile på det blir!
Guest escort-pick-up Posted May 29, 2005 Posted May 29, 2005 ser ut som EGR system.<{POST_SNAPBACK}> å det er hva? (EGR) satser på at d blir rått me lit støre motor
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now