Jump to content

Motorvarmer røyker noe hinsides


Jonntaur

Recommended Posts

På vinteren når motorvarmeren slår seg på automatisk ved kald temperatur røyker den av og til så mye at det er flaut å kjøre med. Ser nesten ut som bilen brenner. Spesielt etter at bilen er parkert. Går dette an å fikse? Hva er i tilfelle prisen på noe sånt? Er det andre ting enn kan gjøre for å slippe dette, f.eks å sette på en bryter for å slå av brenneren manuelt? Ihvertfall når vi kjører på ferja eller i folkemasser :)

 

Connect 05 mod

Link to comment
Share on other sites

Det er vel egentlig dieselvarmeren du snakker om håper jeg, en motorvarmer trenger somregel en ledning, og er derfor "flaut" og vanskelig å kjøre rundt med :P

 

Men tolker det slik at det er dieselvarmeren din som tuller, og det er ikke uvanlig. Disse trenger litt stell etter X antall timer. Lett å åpne den og rense sil, samt plugg og hele greia inni der.

Link to comment
Share on other sites

Ok. takk for det. Er selvfølgelig dieselvarmeren jeg mener ja. Jeg spurte et bilverksted en gang og de sa det var så dyrt fordi den lå på en utilgjengelig plass slik at mye måtte demonteres. Er det beskrivelse av hvordan jeg åpner denne noe sted?

Link to comment
Share on other sites

På transit connect så sitter varmern på torpedoveggen, og taes ut nedenifra. Grunnen til at den ryker er at potta til varmern er full av diesel. Potta kan du ta av fra varmern og brenne ren for diesel, så er du ihvertfall kvitt røykproblemet for en liten stund. Men grunnen til at potta er full av diesel er fordi den ikke har klart å brenne alt, så det renner fra varmer og ned til ulla i potta. Dette indikerer at varmern trenger en overhaling, med ny gledeplugg, sil, rens av brennkammer osv.

  • Like 1

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...