Jump to content

Kjøp av Mondeo


espenk

Recommended Posts

Heisann !

 

Har med lett hjerte valgt å selge Lagunaen til fordel for en Mondeo.

 

I den sammenheng lurer jeg på litt angående Mondeo og dens fordeler samt ulemper.

 

Bilen jeg har forelsket meg i er en Mondeo 06 114hk aut titanium, diesel.

 

Den har rullet 140000, og har fulgt samtlige servicer.

 

Er det noen som har erfaring med denne type bil og kan dere anbefale den som en flott familiebil ?

 

Har den noen fordel og ulemper som er typisk for denne typen ?

 

 

Hører mye flott om Mondeo fra 04 og oppover.

 

Takker for eventuelle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt helt identisk bil som den du har forelsket deg i og har kun lovord å si om den.

 

Kjempe god bil, veldig god og gjerrig motor. Bra komfort.

 

Eneste jeg har å utsette er att jeg synes setene er litt for trange. Så jeg personlig satt ikke godt i den. Også synes jeg det er litt merkelig att rattet sitter så langt til høyre for senter på setet, men har du ikke tenkt over det når du har prøvekjørt den kan du like så godt overse det jeg skrev :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja, har hørt bare gode ting jeg også. Skulle bare se om det var tilfelle :)

 

At nyere biler har et ratt som viker mer til høyre begynner vel å bli mer og mer vanlig.

 

Merker at firmabilen har rattet mer mot midten enn normalt, litt uvant.

 

Hvordan er den mtp plass i bagasjerom ? Sliter noe voldsomt med å ha mer enn bare barnevognen i lagunaen.

Link to comment
Share on other sites

Er temmelig bra plass den. Er vel kun Opel vectra som rommer mer fra den tids epoken.

 

Jeg kjørte med det største hundeburet til Hercules uten problemer. Eneste negative å si om bagasjerommet er vel att du har synlige hjulhus inne i bilen, så du får ikke utnyttet den fulle bredden om du har veldig dype ting. Kjenner noen med samme bil som også har barn, de har både vogn og hundebur bak.

 

Forøvrig så hadde jeg de ventilerte sportsstolene i min bil, mulig det er noe forskjell på de kontra andre stoler.

 

Dieselvarmeren på disse er kjent for å sote noe veldig, så min bil måtte bytte varmer ved 100.000km. Det så ut som bilen sto i brann etter jeg startet den og når brenneren brandt seg ren etter jeg hadde kjørt.

 

Dyser er også ett kjent problem med de. Det er kostbart å fikse, så kan være greit å være obs på.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvekjørt den idag, samt sett over den. Flott og fin bil, velholdt.

 

Nettopp kjørt oppdatering på girkasse og service på vebasto, da den sotet litt siden den nesten aldri ble brukt over lengre tid.

 

Aldri vært noe feil på eu-kontroll og på service. Null rust og generelt bra behandlet. Neste service på 160k.

 

 

Noen som vet hva som gjøres da ? Spurte selvsagt ikke selger.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...