Jump to content

Billig lakkering av motorrom


Recommended Posts

Har en 81 Taunus 4-dørs som jeg rett og slett tenkte jeg skulle få på veien. Er en del rustflekker i motorrom, på travers og felger. Travers og felger får jeg tatt av og sandblåst på verksted mens motorrommet nå jeg ta for hånd.

 

Noen som har tips og forslag til en billig måte å få bort rust og lakk i motorrom, prime, grunne og lakkere hele rommet på nytt? Trenger ikke være ordentlig for jeg kan heller gjøre arbeidet om igjen om et par år så jeg får sandblåst og brukt skikkelige produkter.

 

Har kjøpt sandpapir og stålbørste til boremaskin. Tenkte å pusse ned rusta med dette og gjerne litt rustfjerner inn i mellom. Deretter vaske det bare metallet grundig før jeg sprayer på et par lag etch primer, et par lag grunning og deretter 2-3 lag med lakk.

 

Noen anbefalinger? Quick lakk, 2k lakk fra biltema etc.

Edited by Steiro
Link to comment
Share on other sites

Biltema lakken er helt super den.. grunningen også.. Så ville gått for den jeg :) Quick lakk ville jeg ikke ha brukt.

Men hva skal du vaske ned det nedslipete metallet med?

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Biltema lakken er helt super den.. grunningen også.. Så ville gått for den jeg :) Quick lakk ville jeg ikke ha brukt.

Men hva skal du vaske ned det nedslipete metallet med?

 

Da går jeg for det.

Tenkte jeg skulle vaske motorrommet med avfetting, deretter pusse rust med stålbørste (dremel, stålkost etc.) som jeg kobler på skrumaskinen. Kommer ikke på i farta hva som var navnet på den væska jeg skulle vaske det bare metallet med. Det er sånn selvantennelige greier som man må være litt forsiktig med ;)

Edited by Steiro
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...