Jump to content

Bytte sidevinduer bak med soting, eller proff soting av hele vindu?


Recommended Posts

Noen som veit om noen som kan gjøre sidevinduer bak mørkere, ikke solfilm da jeg syns dette blir stygt. ønsker soting av side vinduer bak og bakvindu.

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Solfilm er ikke stygt om det er proff film?

Er mulig og "lakkere" rutene på en spesiell måte, har fått gjort dette på noen busser vi har levert på jobben, men aldri hørt om noen i Norge som driver med det.  Uansett så ser det ikke noe annerledes ut enn proff film.

Link to comment
Share on other sites

jo, får en sånn kant rundt ved der vinduene er limt. med mindre dem legger det på utvendig?


har dueventuelt noen link til noen som leverer bra soting. sett noen her med a5 som blei sota på riis bilglass. og man ser at vinduene har montert solfilm. pga en tynn men liten hvit aktig kant ved der filmen er.. og syns det ser så stygt ut

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Det vil alltid bli hvit kant der det er slik prefix kant eller hva det nå heter på sidevinduer og bakvinduer. Men denne blir mindre synlig etter noe tid og filmen virkelig får tørket opp, men helt usynlig blir det aldri pga att filmen ikke får limt seg helt til glasset der.

Link to comment
Share on other sites

det jeg ikke liker :/
men noen som legger film på utsiden?
Da er det jo ikke noe problem:P

eller hva vil det koste og sote vinduene ordentlig? og hvem gjør slikk jobb?

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke sote på utsiden. For det første vil ikke filmen tale isskrap, og den vil også løsne ganske raskt eller blemre seg når det kommer vann osv til ved kanten.

 

En sote jobb kan være både billig å dyrt. Jeg holder på med dette på fritiden. Jeg legger ei Stasjonsvogn for ca 3000kr og da er det med prof ripefri film. Resultatet mitt er på høyde med de mange typiske "utlending" firmaene du finner rundt om. Jeg strekktilpasser filmen, men jeg tror du må lete opp ett firma som varmetilpasser filmen før de legger den på om du skal bli fornøyd. En sånn film kan også varmes oppå prefix kanten slik att det hvite du snakker om blir mindre synlig. Dette gjelder også rundt tekst på ruta, typisk Ford logo osv. Desverre vil det alltid være slik att en aldri har muligheten til å garantere perfekt resultat på en bil. Det kan bli støv på filmen som gir små prikker. Og er ruten slitt, har glasspærler på seg osv så vil det bli synlig. Uansett hvor dyktig en er.

 

Så...... om du er så nøye som jeg har inntrykk av att du er. Da vil du ALDRI bli fornøyd med en sote jobb med film, uansett hvor dyktig den som legger filmen er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner han som driver Riis bilglass på Minde. Sotet alle 5 vinuene på Sierraen, sidevinduene fremme på Transporteren, og i skyvedør og bakvindu.

HELT 100% strøkent! Kan ikke se noen kanter eller noe, ingenting har løsnet heller.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Får gå for og prøve dette :)

er og endel for og skjerme ungen jeg snart får for mye varme og uv lys når han skl sitte bak i barnesete. og ikke kan få direkte kald luft på seg :)

 

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...