Jump to content

Ladetrykk Focus ST225


TomTom

Recommended Posts

Har en Focus ST jeg plages litt med, bilen er chippet, og vanligvis så funker alt som det skal og bilen lader 1.2 bar ca. Men har skjedd en gang før at ladetrykket kun går til første streken på målern (sikkert orginalt ladetrykk. Og bilen går som om den skulle vært orginal. Nå har det skjedd igjen, og det ligger ikke noe feilkoder inne.

 

Kan det være chippen/programvaren som plutselig "forsvinner"?

Noen som har vært borti dette?

 

 

 

 

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som boost solenoiden din må byttes.

kan også være map sensoren.

Denne sensoren sitter ved turboen og har tre vakum slanger som regulerer turboen osv :)

Mapen sitter rett etter intercooler før throtlebody og plenum, veldig trangt der og krever at du skrur ut lyset.

Maf sitter ved insuget, etter filteret :)

 

vil anbefale deg og bytte alle tre sensorene siden bilen er moda.

det er 

MAF

MAP

Og Boost control solenoid

 

Beste prisen på dette blir vel hos dreamscience ;)

og her kan du leste om typiske feil også

http://www.dreamscience-automotive.co.uk/ford-focus/servicing/835-st225-sensor-pack.php

 

Hva annet er gjort med STen din? resten std uten om remap?

 

Og std lade trykk tror jeg skal være rundt midten 0.6-0.8 bar tror jeg

 

Og har din gått langt? og er du flink med og la motor bli varm før du lar turboen jobbe, og er du flink med og la motor kjøle seg ned før du skrur av motoren?

om du er veldig uheldig er turboen snart død. 

Edited by ST225.350

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Okei,jeg kan prøve og bestille disse og bytte de.

Så du tror ikke det kan ligge i chip?

 

Bilen står med 3" eksos fra turbo,ggr cold air induction,og Airtec intercooler.

Bilen er gått 70000km ca.

Bilen blir ALLTID kjørt varm på olje og vann før gasspådrag,og ALLTID bakket ned etter kjøring.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

DEt er bra, ja chip vil det nok ikke være. da hadde nok probleme vert der heletiden :)

om du leser litt om ver sensor på linken jeg sendte, så ser du likhetene mellom det du opplever og symtomer ;)

selv bytter jeg alle sensorene etter 20.000km uansett om dem funker topp eller ikke :) 

 

og et tips, ville blitt medlem på www.st-oc.com ;) stor uk side kun for ST

og www.stownersclub.com 

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

DEt er bra, ja chip vil det nok ikke være. da hadde nok probleme vert der heletiden :)

 

om du leser litt om ver sensor på linken jeg sendte, så ser du likhetene mellom det du opplever og symtomer ;)

 

selv bytter jeg alle sensorene etter 20.000km uansett om dem funker topp eller ikke :)

 

og et tips, ville blitt medlem på www.st-oc.com ;) stor uk side kun for ST

og www.stownersclub.com 

Ja jeg kjente igjen noe av de symptomene. Sammens med at bilen kan "nøkke" litt under normal kjøring.

Såppass ja..Greit og vite i framtiden :)

Thanx,skal melde meg inn på det :)

Kjører du de orginale følerene? Så dem hadde en oppgradert" heavy duty"  boost control solenoid ventil på en engelsk side. Er denne noe og prøve eller er det bare rask?

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

kjører med orginale. snakker endel med han som eier dreamscience, og han sier det bare er tull og bytte. er også grunden til han ikke har giddi og lage noe annet, dem gir deg ikke noe ytelser. samme sensor er og brukt på rs500. så tror nok dem skal tåle en lett trimmet ST ^^

 

også er det mange som dummer seg ut og setter disse opgraderings sensorene feil og overbooster noe sykt. når du har bytta turbo på bilen din og pusher den rundt 350bhp området, kan du eventuelt tenke på og bytte til en oppgradert en, da dem kan fuske fortere.. personelig tror jeg nok ikke jeg gidder.

har noen venner i england som har nermere 500bhp på rsen sin, og han bruker enda std sensor :)

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

kjører med orginale. snakker endel med han som eier dreamscience, og han sier det bare er tull og bytte. er også grunden til han ikke har giddi og lage noe annet, dem gir deg ikke noe ytelser. samme sensor er og brukt på rs500. så tror nok dem skal tåle en lett trimmet ST ^^

 

også er det mange som dummer seg ut og setter disse opgraderings sensorene feil og overbooster noe sykt. når du har bytta turbo på bilen din og pusher den rundt 350bhp området, kan du eventuelt tenke på og bytte til en oppgradert en, da dem kan fuske fortere.. personelig tror jeg nok ikke jeg gidder.

 

har noen venner i england som har nermere 500bhp på rsen sin, og han bruker enda std sensor :)

Okei,da prøver jeg orginale sensorer :) Holder vel greit foreløpig.

Takk får all hjelp og svar! :)

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

 http://www.focusstoc.com/forums/ er vel det største ST forumet

aah, glemte det forumet ja xD

 

 

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...