Jump to content

Bytte fjærer bak?


cossiemk1

Recommended Posts

Har du løftebukk så stabler du fem paller under, slipper bilen med bakstilling ned på pallene, løsner hele greia og løfter bilen litt opp slik at du får ut og inn fjærene. Du behøver ikke å løsne mellomaksel på krysset bak, eller bremseslanger. Det kan være lurt å løsne den store blekkmutteren som sitter rundt akslingen ved skjøten midt på.

 

Har du ikke løftebukk er det litt værre, men det går.trur det er lettest om du skrur løs det bakre diffopphenget. Det som er skrudd opp i gulvet. Du kan vel også løsne boltene som sitter i de to hovedforingene så mye det går uten å ta de helt ut. Du må uansett metode løsne dempere i nedre feste og ta ut drivakslene.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt på senkefjærer på min 3dørs sierra i helga,brukte kansje en halvtime på begge sider bak..uten bukk:D jekk opp bil ,løsne støtdempere,kapp gammel fjær midt på.bend ned bærearme ( pass på bremse slange) dytt ny fjær på plass gjennom drivaksel,litt trangt men det går.bruk en dekkspak eller ett kraftig skrujærn for å vippe fjæra over kanten på bærearma:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt på senkefjærer på min 3dørs sierra i helga,brukte kansje en halvtime på begge sider bak..uten bukk:D jekk opp bil ,løsne støtdempere,kapp gammel fjær midt på.bend ned bærearme ( pass på bremse slange) dytt ny fjær på plass gjennom drivaksel,litt trangt men det går.bruk en dekkspak eller ett kraftig skrujærn for å vippe fjæra over kanten på bærearma:)

Jeg er helt enig i den. Ikke bruk tid på drivaksler og å løsne bakstillingen.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...