Jump to content

escort lader fortere når det er kaldt


Henning740

Recommended Posts

Escort Cosworth t35 92mod steg 1 trim

 

Heisan, sikkert veldig lett får den med litt peiling på dette.

 

kjøpte bilen i sommer og den går som en kule og uten problemer, men er først nå som det er blitt litt kaldt ute att jeg har lagt merke til en ting jeg lurer på. tidligere i sommer og når det er varmt så drar den helt greit fra 3500-4000 og på 5300 ca tar den skikelig av, men nå som det er kaldt har jeg det draget jeg hadde i sommer fra 5300 allerede fra 3500, hva kommer dette av ?

vet jo att biler liker seg litt bedre i kaldt vær pga av kjølingen inn og mer luft men så mye synns jeg var litt rart :/

 

 

 

 

 

Henning

Link to comment
Share on other sites

Tettheten er høyere i kald luft, så fyllingsgraden i motoren bli bedre. Den samme mengden med luft vil altså inneholde mer oksygen når den er kald. Men at du får nesten 2000 o/min syntes jeg høres drøyt ut.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Tettheten er høyere i kald luft, så fyllingsgraden i motoren bli bedre. Den samme mengden med luft vil altså inneholde mer oksygen når den er kald. Men at du får nesten 2000 o/min syntes jeg høres drøyt ut.

stemmer, ja klar over det, men ja synns det var rart selv att det var så stor forskjell :/

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer med ladetrykket da? Spørs om ikke du bør handle deg noen nye sensorer kanskje? Er den noe oppjustert?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer med ladetrykket da? Spørs om ikke du bør handle deg noen nye sensorer kanskje? Er den noe oppjustert?

den lader ca 1.3 , liger ca helt i bånn av den originale turbotrykksmåleren vis denne er riktig da ?

når det er kalt og den drar skikelig fra 3500 ca så har jeg litt over 1bar allerede ved 3500 og fult fra litt over 4000.

i varmt vær har jeg ikke fult før 5300. ikke overvåket den turboe trykksmåleren veldig får å være ærlig men skall ta å se litt mer på den etterpå hvordan jeg ligger ann med trykk, litt varmere i dag så går ikke så godt igjen i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

bbl vet jeg ikke hva sier , har ikke måler i bilen og ikke fått målt den, men skall ta en titt på dette og gå over alt av sensorer og litt nå, så får jeg se om jeg finner ut av det :)

 

nå som det er blitt enda kaldere går bilen enda bedre fra tidligere ladetrykk men nå greier jeg ikke kommer over 5500 da den kutter, så er vel litt blandingsforhold eller/og tenning som ikke er som det skall virker det som ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...