Jump to content

Connect med ulyd i motor- rom. Reim eller dynamolager.....


Caprimaniac

Recommended Posts

Fåes kun som en komplett enhet.


 


Du må uansett demontere hele strammeren, da det ikke er plass til å skru ut bolten til strammehjulet. Den vil treffe i rammevangen. (mener jeg å huske)


Edited by HoelRacing

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ja, kun komplett enhet- fra leverandører her hjemme, iallefall. 2500 (+mva?) hos Ford, 1400 + mva fra SKF, som jeg valgte. Ser andre har handlet selve hjulet løst på Ebay, til en brøkdel av prisen (men det viste seg senere at strammemekanismen også måtte byttes.....).

 

Nei, det stemmer ikke at det er for trangt for å få av hjulet. Hadde det av her om dagen for å sjekke tilstanden. Og lageret var rimelig slitt....

 

 

Nå kommer da problemene.... Servo pumpa må demonteres før selve strammeren. Og hvordan kommer man til boltene???

 

De tre øverste går fint ovenfra. Da er det de 4 (3?) nedre igjen.... Det er veldig trangt fra undersiden. Klarer ikke å føle meg frem til boltehodene og ser dem enda mindre!

 

Hvis jeg kunne fått fjernet den runde brus-boksen (Diesel- filter? Eller EGR- sak?) bakerst i høyre hjørne av motorrummet, hadde jeg antagelig kommet til.

 

Jeg trenger tips til:

- Hvordan få løs plastbraketten til nevnte brus- boks.

- Hvordan løsne koblingene til brus- boksen? Verktøy på Tema???

- Alle andre lure triks for denne operasjonen....

 

Vedlagt er et bilde der brus- boksen er forsøkt flyttet uten å løsne slangene....

12605876-c95a-4e38-ac32-31ae88e9952b.jpg

 

 

PS.... Forsøkte å finne ut hvordan man kan endre trådtittel (istedet for å starte en ny tråd) da jeg trenger mer spesifikke tips, men det fant jeg ikke ut av. Lar det seg gjøre?

 

 

UPDATE 10/12: Nei, søren, folkens.... Ingen tips på flere dager. Står jeg tilbake med den eneste gjennomførbare løsning, nemlig å kun skifte strammehjulet og håpe på det beste....?

 

 

 

MVH RSE

Edited by Caprimaniac

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...