Jump to content

Transit 96 automat krangler med revers


Phaser

Recommended Posts

Jeg har en 96mod automat som i det siste har begynt å krangle litt med revers når jeg starter om morgenen.  Skifter litt opp og ned i girene så kommer den.  Ikke noe problem etter dette samme dag.  Kassa girer fint men så lenge jeg har hatt bilen har den vært seig når den er kald.  Må gi nesten full gass for å få den i gang men når den har kommet i trill så merker jeg ikke noe mer til det.

 

Ang revers...   Hva kan dette komme av.  Er det noe vaier eller lignende som det har blitt slakk i?  Eller er det på tide å skifte olje/filter.  De skulle ha 5500 for dette på mekonomen :P    

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :)  A4LD?   sier meg ikke noe :P     Ser på nettet at det er noe solonoidestyr med noen filter på som man kan ta ut og gjøre reint.  

Noen ide om man kan "flushe"  kassa selv på en enkel måte med greit resultat.   syns 5500kr var drøyt.  Har en sånn enkel oljefjerner (slange med klemmepumpe på) Holder dette for å få tømt kassa skikkelig?         Har ingen erfaringer med automatkasser, er det ikke noe vaier eller lenkearmer i overføringen som kan føre til at for eks revers ikke går i lås?  Regner med det ihvertfall er en vaier til kick down som er for slakk siden denne aldri har virket.   Tar gjerne i mot tips til noen nettsiden med service instruksjoner om dette finnes.   Har funnet noe småtteri men ikke som dekker noe grundig nok.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...