Jump to content

vibrasjon 2000mod focus


aasen89

Recommended Posts

Hellu.

Har fått vibrasjon på venstre forhjul ved sving til venstre, under gasspådrag. (spesielt rundkjøringer og kryss)

Noen som har vært borti dette? Er det drivknuta som er på tur?

 

takker for svar :)

Edited by aasen89
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde slik på min gamle Sonata. Måtte bytte hjullageret. Vet ikke om dette er tilfelle på din. Men ta tak i hjulet og dra det mot deg. rikker det seg er det nok det. ( etter hva jeg har hørt da )

Edited by LoSLucifer
Link to comment
Share on other sites

Bytt styrekule...eller endeledd...hvis det er det du mener...og forsøk igjen...

 

Naboen har problemer med sin focus....der er det anntagelig drivaksel...det begynnte nemlig å vibrere etter at han byttet en defekt lenkearm....

 

Den rister ved pådrag...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Har nå sett litt nøyere på forstillinga.. begge enderleddene må byttes, men.. denna vibrasjonen skjer bare når jeg har med meg en eller flere pesoner i bilen. Fler passasjerer, vibrerer det under pådrag hele tiden. Har også hatt forferdelig knirking når jeg svingte til høyre i dumper (slag i hjulet) fant ut i stad att stabstaget hadde flyttet seg til venstre, så bua på stabstaget gnei seg i karosseriet. Har nå løsna foringene og fått dem på plass igjenn så staget er der det skal være.. Kan dette føre til vibrasjonen når jeg svingte til venstre? Har ikke hatt med meg noen i kveld og testa.. :)

Link to comment
Share on other sites

Skal få gjort det i nærmeste fremtid :) skal strax på eu kontroll også så lurer litt på å vise den aller først om det er noen andre foringer også, så jeg kan reparere det i samma slengen før 4-hjuls kontroll :P :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...