Jump to content

Mondeo MK3 tdci får ikke diesel


Ole Petter

Recommended Posts

Hei har en 2002 mod tdci som plutselig fant ut at den skulle stoppe når jeg kom fra jobb her en dag. Motoren er gått 200000km. Etter div leting har jeg kommet så langt at det kommer diesel til pumpa (returen fra pumpa renner det hvertfall godt) Men til sylinderene kommer det ikke noe. Bare en "skvett" med en gang man vrir på nøkkelen. Er det noen føler som stenger dieseltilførselen? Har 2 forskjellige diagnoseverktøy her men de får ikke kontakt. Bare link error. Ser det sitter en føler på "fordelingskinnna" til dieselrøra. Kan denne ha noe å si? 

Link to comment
Share on other sites

Kommer det noe i returen fra dysene?
På høytrykkspumpa sitter det en ventil som regulerer trykket etter signal fra ecu, denne ventilen åpner rett og slett returen når det ikke står strøm på den og slik regulerer den trykket. Trykkføleren sitter på railen.

Det mest vanlige problemet med commonrail er for stor lekkasje fra injektorer, som gjør at dieseltrykket blir for lavt.

 

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Fra dysene? Altså tar jeg av returen fra fram pumpa(?) som er foran kommer det godt med diesel. Men når jeg åpner ene røret som går til ei dyse fra den fordelingskinna (den dieselen kommer opp i fra pumpa) kommer det ingen ting. Er kanskje den føleren som sitter i enden på på den delen (rail? ) hvor dieselen går til dysene? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...