Jump to content

Eibach fjærer til 4x4 Cosworth


HoelRacing

Recommended Posts

skal du ha TUV så har ikke Eibach det til 4x4. Om du finner noe til 4x4 med papirer så gi beskjed :) 

 

Mener dette var å få tak i før, men er utgått fra leverandør nå. Min er iallfall godkjennt i vognkort med Eibach. 

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Mener dette var å få tak i før, men er utgått fra leverandør nå. Min er iallfall godkjennt i vognkort med Eibach. 

 

Hmm, har du tuv papiret på de noe sted hva står det der? i tuv papirene jeg fikk kopi av så stod det ford sierra cosworth 150KW, , har du et varenummer? 

Om du har fått det godkjent så er det kanskje håp for andre,bla meg selv 

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som 4x4 er utgått ja. Kan jo sende en mail, kanskje dem kan spore opp?

http://eibach.suspensiondirect.co.uk/Ford-Sierra_BEFBFGCGBCGBG_Saloon-2.0_16V_RS_Cosworth.jsp

 

Mulig Avo er tuv godkjent? 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/AVO-Ford-Sierra-Sapphire-Cosworth-4x4-89-93-Lowering-Springs-Kit-/290777059294?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43b3a9cfde

 

Etter litt googling så er "Eibach" TUV-Papiret mitt til Jamex fjører  :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som 4x4 er utgått ja. Kan jo sende en mail, kanskje dem kan spore opp?

http://eibach.suspensiondirect.co.uk/Ford-Sierra_BEFBFGCGBCGBG_Saloon-2.0_16V_RS_Cosworth.jsp

 

Mulig Avo er tuv godkjent? 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/AVO-Ford-Sierra-Sapphire-Cosworth-4x4-89-93-Lowering-Springs-Kit-/290777059294?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43b3a9cfde

 

Etter litt googling så er "Eibach" TUV-Papiret mitt til Jamex fjører  :wacko:

Avo er ikke tuv godkjent , spax er ikke tuv godkjent,lesjøfos,koni,H&R er heller ikke godkjent.  Cobra er tuv godkjent men vet ikke om dem er det til  4x4. jeg venter på mail fra Apex, de er tuv godkjente å det står at dem er det for 4x4, men jeg venter å ser om det står alle cosworth eller  4x4 i papirene, så er det jo alle chassi kodene, gudene vet hva alle betyr,men det bør vel stemme sånn noen lunne med papirene og hva som står på bilen, ellers blir det vel trøbbel vil jeg tro

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tatt den samme runden som dere 2-3 ganger nå, men finner heller ingen som er godkjent til 4wd Cosworth. Hovedproblemet er at mange av settene har TÙV i andre land, men av en eller annen merkelig grunn har disse bilene andre akselvelter her i norge. Derfor kan man få seg en kjedelig overraskelse. :(

 

Men Apex har jeg faktisk ikke sjekket :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har du tuv papiret på de noe sted hva står det der? i tuv papirene jeg fikk kopi av så stod det ford sierra cosworth 150KW, , har du et varenummer? 

Om du har fått det godkjent så er det kanskje håp for andre,bla meg selv 

 

Jeg importerte bilen min fra Sveits, og den var godkjennt med en del ting i der nede. Bla Eibach, og Escort cosw felger, slissa skiver osv. Fikk overført dette til det nye norske vognkortet :) Hadde ikke noe papirer på noen av delene. Står nummeret på fjærene innskrevet i vogkort, samt merke. 

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg importerte bilen min fra Sveits, og den var godkjennt med en del ting i der nede. Bla Eibach, og Escort cosw felger, slissa skiver osv. Fikk overført dette til det nye norske vognkortet :) Hadde ikke noe papirer på noen av delene. Står nummeret på fjærene innskrevet i vogkort, samt merke. 

Hvilke akselvekter er denne registrert med? :)

Link to comment
Share on other sites

Hvilke akselvekter er denne registrert med? :)

 

Som de fleste andre 4x4 som jeg har sett. 

Maks aksellast foran : 850

Maks aklsellast bak   : 925 

 

Viss det var det du lurte på. Ble veid begge akslene på den ved kontroll også :)

Edited by HoelRacing

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Så lenge registrert akselvekter er lik eller laverer enn det fjærene er godkjent for så ser jeg ikke noe problem. En 10 tonns kran løfter jo 7 tonn :)

 

Ja, men når fjærene er laget og godkjent i tyskland for tyske biler blir det andre veien. En 7 tonns kran løfter jo 10 tonn, men du får ikke godkjent et slikt løft :)

Link to comment
Share on other sites

Avo er ikke tuv godkjent , spax er ikke tuv godkjent,lesjøfos,koni,H&R er heller ikke godkjent.  Cobra er tuv godkjent men vet ikke om dem er det til  4x4. jeg venter på mail fra Apex, de er tuv godkjente å det står at dem er det for 4x4, men jeg venter å ser om det står alle cosworth eller  4x4 i papirene, så er det jo alle chassi kodene, gudene vet hva alle betyr,men det bør vel stemme sånn noen lunne med papirene og hva som står på bilen, ellers blir det vel trøbbel vil jeg tro

Har nå funnet ut at Cobra heller ikke har TUV papirer til 4wd sierra cosworth 

Venter på svar fra Apex, men de holder papirene tett til brystet. om noen får taki papirene så gi beskjed 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...