Jump to content

Ford Sierra 4x4 med cosworth motor selges


Per Olav

Recommended Posts

Sierra selges

 

Vurderer salg av min 1992 Sierra 2,0 clx 4x4.

Det er satt inn en 88 cosworth motor i den som har gått ca 135000km

Denne ble en del påkostet i 2006 der veiv og tilhørende bevegelige deler ble avbalansert, nye lager, nye simringer ny hc/hf oljepumpe, pakninger osv.

Toppen ble påkostet porting på innsugssiden, nye ventiler, seter, fjærer, lagere, simringer, pakninger, osv. Gp.a toppakning og korte studs.

Ny registerrem og strammehjul ble montert i 2012 og har gått ca 5000km etter dette.

Motoren har gått ca 20000km etter overhaling med et oppsett som har bremset 408hk/498nm/1,7bar.

I denne bilen har den i tillegg gått ca 4000km med et annett oppsett på dyser og chip som har gitt en del lavere effekt.

Oppsettet på motoren pr i dag er som følger:

Turbo, E50 steg 1. Denne er fullt i gang ved 3500rpm. (På bildene sitter det en T34 på)

Grønne dyser.

360 chip

L8 ecu og ledningsnett.

RS 500 ic

Aluradiator m cosw vifter

Mongoose eksos med 4" enderør

Bd12 kammer inn og ut. (Orginale medfølger)

Grp A coil

4x4 oppsett på vannpumpe, termostathus, dynamo, etc.

Flat multireim system.

4x4 innsug

Bosch 003 in-tank bensinpumpe. Denne gir nok bensin.

Motoren viser tegn til skjørtebank når den er kald og den ventiltikker av og til med den oljen som er på nå. Spesiellt ved oppstart og mellomvarm motor.

 

Girkassen er 4x4 og fungerer helt knirkefritt. Ingen ulyder eller skraping uansett. Lett og fin å gire selv på høye turtall.

Zinterlamell, orginal trykkplate på 4x4 svinghjul.

Orginale dohc differ med 3,92:1 i utveksling. Dette gir en stor forbedring på hvor kvikk bilen føles ift med org cosw utveksling.

Det er også montert elektrisk bremsekraftforsterker, men bilen har ikke ABS bremser.

Org dohc fjærer og dempere, div polyforinger, bremser foran og bak fra cosw 4x4, cosw stabstag foran og bak.

 

Inv i bilen er det det div målere, bla en innovate BBL som ikke er koblet opp. Alt er der, men sonden i eksosanlegget er defekt. Brukt fungerende sonde medfølger.

Det er også montert taklys med kartleserlamper fra cosw foran og bak. Noe stereo.

 

Karosseriet har rullet omlag 320.000km og har sett sine beste dager for ganske mange år siden. Det er rust i hjulbuer, bak på kanaler, jekkfester foran og framdører. Div lakkeust. Vanger bak og en del gulv bak samt stolfester er utbedret/byttet. Orginal å se til forutenom grill fra cosworth. Greie sølvgrå dører kan medfølge.

 

For utlyst pris følger det kun med gode piggdekk (nokian hakka7) på org cosworth felger.

Softspoke felgene vil jeg gjerne beholde, men kan selges med for noen tusenlapper ekstra.

Har også en del andre deler som kan selges med ekstra.

F.eks ekstra girkasse, cosw differ, grå dyser med tihørende chip osv..

Jeg har også det man trenger for å bygge den om til bakhjulstrekk med T5 girkasse fra cosworth 2wd.

 

Bilen har skilter på, men må inn på EU kontroll. Teknisk sett er den i grei stand. Årsavgift er betalt for inneværende år.

Selges pga frigjøring av kapital ifm boligkjøp og lite tid og tapt interesse for å kjøre med den. Bilen starter og går som et skudd! Alt virker.

 

Det er forresten helt unødvendig å spørre om den er godkjent med cosworthmotoren. ;)

 

Pris: 33000kr sånn den står med vinterdekk.

Er interessen stor er det høyeste bud som vinner.

 

Tlf 41404811

Epost perolav@slaattland.net

Bilen holder til på roa i lunner kommune.

Jeg jobber mye og er i den forbindelse mye opptatt. Om du ringer, og jeg ikke tar telefonen så send ei tekstmelding og skriv hva det gjelder, så ringer jeg deg tilbake.

33000kr er ikke mye penger, så skambud og ivrige forsøk på pruting ignoreres med stil ;)

 

Jeg fyller inn litt her etterhvert som jeg kommer på ting jeg har glemt.

Vibratech motorfester

Forsterkningsplate i fremdiff

Stålomspunnede bremseslanger

 

 

2012-07-30-331.jpg

 

2012-08-17-364.jpg

 

2012-08-09-345.jpg

 

290820113206.jpg

 

 

D3B887E4-4376-4D2D-B82B-383F4DC4DE8A_zps

 

E47D6343-64C5-43A1-8B2C-07ECBDFB6BE8_zps

 

4DEEDBD0-0D17-4C03-AC5F-EF6BEC6FB8DE_zps

Edited by Per Olav
  • Like 1

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hehe.. Hvilken del av ordet SOLGT er det du ikke forstår da?

 

Det er en inne på www.fordentusiasten.no forumet som kjøpte den.

  • Like 1

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Finner du ut av det? Jeg fant noen pm'er innpå det andre forumet, og er ganske sikker på at det er han jeg nevnte til deg på sms som kjøpte den.  Jeg har telefonnr hans om du vil ha det.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...